نقش آینه در بزرگتر نشان دادن حمام

نقش آینه در بزرگتر نشان دادن حمام

نقش آینه در بزرگ به نظر رسیدن محیط از گذشته شناخته شده بوده و هنوز هم یکی از راهکارهای اصلی برای ایجاد توهم بصری در فضا محسوب می‌شود. این ویژگی در طراحی حمام هم کاربرد دارد و به روش‌های گوناگون می‌توانید از آن برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام استفاده کنید.

برای آشنایی با انواع این روش‌ها و ایده‌هایی برای بهبود طراحی حمام ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

 

 


لاریس، تولید کننده جدیدترین مدل‌های کابین دوش شیشه ای فریم دار، بدون فریم، و انواع زیردوشی حمام

 

تلفن : 02188615388 - 02188615389


 

 

تغییر دکوراسیون حمام با آینه کاری

آینه یکی از آیتم‌های اصلی و کاربردی در طراحی حمام است. اما گذشته از کاربرد آن برای مواردی مثل اصلاح کردن یا انجام مراقبت‌ها و روتین‌های پوستی و بهداشتی، آینه در افزایش جلوه و زیبایی حمام هم نقش دارد. با توجه به اندازه، طراحی سرامیک‌ها یا جداره‌ها، و همچنین شیرآلات و اکسسوری‌های مورد استفاده در حمام، امکان استفاده از انواع آینه برای ایجاد دکوراسیونی جذاب وجود دارد.

 

تاثیر آینه کاری در بزرگتر نشان دادن حمام

نقش آینه در ایجاد توهم بصری و ایجاد عمق در فضا از قدیم شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفته است. استفاده از این گزینه به‌خصوص در فضاهای خیلی تنگ و بسته باعث می‌شود افراد احساس بهتری هنگام حضور در آنها داشته باشند. این راهکار در فضاهای مختلف، از محیط‌های تجاری و مغازه‌های کوچک گرفته تا دکوراسیون داخلی منازل در بخش‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چه مدل آینه کاری مناسب حمام است؟

مدل‌های آینه کاری یا استفاده از آینه در طراحی حمام تا حد زیادی به ویژگی‌های طراحی حمام بستگی دارد. بعضی از مدل‌های آینه کاری در بزرگ‌تر نشان دادن فضا تاثیر قابل توجهی دارند، اما استفاده از آنها مشکلاتی را هم در پی دارد. در ادامه با انواع روش‌های استفاده از آینه کاری در حمام بیشتر آشنا می‌شوید.

 

نقش آینه در بزرگتر نشان دادن حمام

 

آینه کردن یک دیوار

آینه‌های بزرگی که تمام دیوار را می‌پوشانند البته بیشترین تاثیر در بزرگ‌تر نشان دادن حمام را دارند. استفاده از آینه کردن یک دیوار در حمام‌هایی که طراحی مستطیلی دارند در دیوارهای کوچک‌تر راهکار مناسبی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا است. اما به هر حال این کار باعث می‌شود حمام کمی شبیه به اتاق پرو در فروشگاه‌های لباس بشود که با در نظر گرفتن نورپردازی و طراحی متفاوت این دو محیط، ممکن است خیلی هم خوشایند نباشد.

این روش مشکلاتی مثل نیاز به تمیز کردن و سختی استفاده از راهکارهای جلوگیری از بخار گرفتن حمام هم ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید فقط فضا را بزرگ‌تر نشان بدهید، می‌توانید روی آینه کردن یک دیوار به عنوان موثرترین راهکار حساب کنید. اما راهکارهای ظریف‌تری هم وجود دارند که باعث بروز مشکلات آینه کردن یک دیوار نمی‌شوند.

 

آینه‌های قدی بلند

یک آینه قدی بلند باعث می‌شود نگاه به سمت بالا جذب شود و بلافاصله توهم بصری بزرگ‌تر بودن فضا در افراد ایجاد شود. آینه‌های قدی بلند همان مزایایی که آینه کردن یک دیوار ارائه می‌دهد را کم و بیش در اختیار شما قرار می‌دهند اما هم طراحی ظریف‌تری دارند و خیلی زمخت نیستند، هم اینکه جلوگیری از بخار گرفتن و تمیز کردن آنها به مراتب ساده‌تر است.

استفاده از آینه‌های قدی بلند در حمام‌های تنگ با فضای محدود به افراد کمک می‌کند احساس کنند در فضای بازتری قرار گرفته‌اند. آنها این حس را به شما القا می‌کنند که پنجره یا دری به بیرون درون حمام قرار گرفته است. آنها انعکاس نور طبیعی در حمام را هم افزایش داده و نقش مهمی در توزیع نور در محیط بازی می‌کنند. با این حساب اگر می‌خواهید از آینه برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام استفاده کنید، آینه‌های قدی بلند را در محلی که به خوبی نور را بازتاب بدهد نصب کنید.

 

دو یا چند آینه متقارن

استفاده از دو یا چند آینه قدی بلند، یا آینه‌هایی با ارتفاع کمتر راهکار دیگری برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام است که در توزیع نور طبیعی بهتر عمل می‌کنند. آینه‌های متقارن به خصوص در حمام‌هایی که فرم طراحی متقارنی دارند توصیه می‌شود. برای این کار استفاده از آینه‌های نیم‌تنه به خوبی جواب می‌دهد و افراد موقع حمام کردن احساس می‌کنند در فضای بازتری قرار دارند.

انتخاب این گزینه و مدل آینه کاری برای بزرگ نشان دادن حمام این مزیت را دارد که برای آن می‌توانید از آینه‌های مخصوص حمام جفتی یا آینه‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید. با این کار هم مشکلات معمول استفاده از آینه‌های معمولی مثل بخار گرفتن کنار می‌روند هم نور ال‌ای‌دی جلوه جذاب فضا را افزایش می‌دهد. اگر از آن دسته افراد هستید که به تقارن در طراحی اولویت می‌دهید، با نصب دو یا چند آینه هم‌اندازه می‌توانید تجربه حمام کردن خود را بهبود ببخشید.

 

آینه‌های هندسی دکوراتیو

یکی از مدل‌های دیگر آینه که می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام از آن استفاده کنید آینه‌های هندسی دکوراتیو است که از چندین آینه کوچک لوزی یا چند ضلعی تشکیل می‌شوند. این آینه‌ها معمولا در راهروهای ورودی منازل و دفاتر و سالن‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و در انواع مختلف شفاف، برنزی، مسی و غیره عرضه می‌شوند. آنها انعطاف بسیار زیادی در طراحی دارند و به خصوص در حمام‌هایی که رختکن دارند جلوه زیبایی ایجاد می‌کنند.

از آینه‌های هندسی دکوراتیو می‌توانید در داخل حمام و برای پوشاندن سطح بزرگی از دیوارها استفاده کنید. در مقایسه با آینه‌ کردن یک دیوار با یک آینه یک تکه یا آینه‌های قدی بلند، آینه هندسی فضای متوازن‌تری ایجاد می‌کنند. عملکرد آینه‌های هندسی در ایجاد توهم بصری بزرگی فضا دست کمی از انواع قبلی ندارد و برای بازتاب نور طبیعی و بهبود احساس افراد موقع حمام کردن کاملا مفید هستند.

 

چندین آینه گرد

یکی دیگر از راهکارهای استفاده از آینه کاری در حمام برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا استفاده از چندین آینه گرد و پخش کردن آنها روی دیوار به شکلی خلاقانه است. بر خلاف آینه‌های هندسی دکوراتیو که معمولا مانند پازل کنار هم قرار می‌گیرند، استفاده از چندین آینه گرد به شما امکان توزیع دلبخواهی آینه‌ها روی دیوار را می‌دهد. با این حساب آنها بیشترین آزادی عمل در طراحی خلاقانه را مهیا می‌کنند و ایجاد دکوراسیون منحصر به فرد از طریق آنها امکان‌پذیر است.

آینه‌های گرد کوچک و بزرگ به همان ترتیبی که یک آینه بزرگ یک تکه توهم بصری بزرگ بودن فضا ایجاد می‌کند عمل می‌کنند. افراد به شکل ناخودآگاه با قرار گرفتن در محیطی که چندین آینه گرد کوچک در آن نصب شده‌اند احساس می‌کنند فضا خیلی بسته نیست. در طراحی حمام بهتر است آینه‌های گرد را به شکلی متوازن در محیط پخش کنید و در محل‌هایی قرار بدهید که بهترین بازتاب نور طبیعی را ارائه بدهند.

 

آینه کاری در حمام

 

آینه‌های دیوارکوب برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام بهتر هستند یا آینه‌های قاب‌دار؟

گزینه‌هایی که در بالا مشاهده کردید بیشتر روی آینه‌های دیوارکوب متمرکز هستند. آینه‌های قاب‌دار مخصوص حمام با شکل‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند که استفاده از آنها هم می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن فضای حمام کمک کند. اما در مقایسه با آینه‌های دیوار کوب با لبه‌های تراش خورده آنها کمتر احساس فضای باز ایجاد می‌کنند و اگر هدف شما از به کار بردن آینه فقط ایجاد احساس بازتر بودن فضا باشد، آینه‌های دیوارکوب گزینه به مراتب بهتری هستند.

در مقابل، آینه‌های قاب‌دار و آینه‌های مخصوص حمام ال‌ای‌دی وقتی با توجه به مشخصات طراحی حمام نصب شوند، زیبایی بیشتری دارند و فضای کنترل‌شده تری ارائه می‌دهند. تنوع رنگ قاب‌ها هم مزیت دیگری است که به خصوص برای جلوگیری از ایجاد فضای یکنواخت و ایجاد تضاد یا هارمونی رنگی در محیط کاربرد دارد. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و طراحی حمام خود می‌توانید بهترین گزینه برای بهبود تجربه حمام کردن را انتخاب کنید.

 

کابین‌های حمام شیشه‌ای را بررسی کنید

روش‌هایی که در این مطلب معرفی شدند برای استفاده در حمام‌های سنتی با دیوارهای سرامیکی مناسب هستند. یکی دیگر از راهکارهایی که باعث می‌شود تنگ بودن فضای حمام به چشم نیاید و هنگام دوش گرفتن احساس قرارگیری در فضای بسته نکنید، استفاده از کابین های دوش شیشه‌ای است. کابین‌های شیشه‌ای در دو نوع فریم‌دار و بدون فریم ارائه می‌شوند و از آنجا که جداره‌های آنها شیشه‌ای است، به کلی احساس بستگی و تنگی فضا را از بین می‌برند.

بسیاری از ما از مشکل هراس از فضای بسته یا کلاستروفوبیا رنج می‌بریم که باعث می‌شود موقع حمام کردن در خطر حمله‌های عصبی باشیم. با در نظر گرفتن نقش آینه در بزرگ‌تر نشان دادن حمام می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. کابین‌های دوش شیشه‌ای گزینه دیگری هستند که به افراد کمک می‌کنند بدون احساس قرار گرفتن در یک محیط تنگ و بسته تجربه‌ای آرامش‌بخش و سرزنده‌ از حمام کردن داشته باشند. پارتیشن‌ها و پرده‌های حمام به راحتی در کابین‌های شیشه‌ای دوش نصب می‌شوند و افرادی که هنگام حمام کردن برای خلوت خود اهمیت بیشتری قائل هستند می‌توانند از آنها بهره ببرند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولیدکننده انواع کابین‌های شیشه‌ای دوش فریم دار و بدون فریم و دور دوشی‌ حمام، نقش آینه در بزرگ‌تر نشان دادن حمام بررسی شد و انواع مدل‌های آینه کاری برای این منظور معرفی شد. آینه یکی از اکسسوری‌های حمام است که وجود آن در هر حمامی ضروری است. اما نباید اجازه بدهید این موضوع اهمیت آن در زیباتر و بزرگ‌تر نشان دادن حمام را از یادتان ببرد.

در حالی که استفاده از آینه کاری برای بزرگ‌تر جلوه دادن حمام و ایجاد توهم بصری باز بودن محیط کاملا موثر است، کابین‌های شیشه‌ای دوش گزینه جدیدتر و به مراتب موثرتری برای رسیدن به این هدف هستند. اگر قصد دارید طراحی حمام خود را بهبود بخشیده و جلوه مدرنی برای محیط منزل خود مهیا کنید، کابین‌های حمام شیشه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها هستند که برای مشاوره در مورد آنها می‌توانید با لاریس تماس بگیرید.

 

 

شرکت معتبر فروش کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس