چه مدل کاشی برای حمام مناسب تر و بهتر اس ...

چه مدل کاشی برای حمام مناسب تر و بهتر است؟

طراحی حمام نقشی غیر قابل انکار در آرامش و سلامتی افراد دارد. انتخاب مدل کاشی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های طراحی حمام است. خوشبختانه در بازار تنوع کاشی‌ و سرامیک حمام به قدری گسترده است که بعید است به دنبال گزینه‌ای باشید و با کمی جستجو نتوانید آن را پیدا کنید.

اما برای این کار لازم است از قبل جواب این سوال که چه مدل کاشی برای حمام مناسب تر و بهتر است را پیدا کرده باشید. برای این منظور می‌توانید این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

 

انواع گزینه‌های پوشش کف و دیوار حمام

در بازار مصالح ساختمانی انواع متنوعی از محصولات برای پوشش کف و دیوار حمام و سرویس بهداشتی در دسترس افراد قرار دارد. در ادامه بعضی از رایج‌ترین گزینه‌های کفپوش و دیوارپوش مناسب برای حمام را مشاهده می‌کنید:

  • سرامیک پرسلان
  • سرامیک کاشی
  • سرامیک ماربل (مرمر)
  • سرامیک موزائیک
  • سرامیک لایمستون
  • سرامیک پالرمو اسلیت
  • کاشی وینیل
  • سنگ استارون پیبل
  • کاشی تراکوتا
  • کاشی شیشه‌ای یا گلس

این ۱۰ مدل کاشی کم و بیش پر کاربردترین گزینه‌ها برای حمام هستند. اما کدام یک برای حمام شما مناسب تر و بهتر است؟ در ادامه این مطلب از لاریس، جواب این سوال را پیدا می‌کنید.

 

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان از نظر جنس و نحوه فرآوری و تولید با کاشی معمولی متفاوت است. سرامیک پرسلان نمونه مدرن و جدیدتر کاشی است که به خاطر مقاومت بیشتر، ضد خش بودن و جذب کمتر آب حالا دیگر رایج‌تر از انواع سنتی است و توسط بیشتر شرکت‌های معتبر سرامیک تولید می‌شود.

تنوع مدل‌های سرامیک پرسلان بسیار بالا است. انواع مرغوب‌تر آن طراحی و رنگ‌هایی خاص و متمایز دارند که با توجه به معماری داخلی منزل می‌توانید بین آنها انتخاب کنید. اما در نهایت روکش نسبتا براق این سرامیک باعث می‌شود رنگ‌های روشن آن جلوه بهتری داشته باشند.

 

سرامیک کاشی

کاشی نوع سنتی سرامیک است که از گذشته در منازل استفاده می‌شده و هنوز هم بسیاری از افراد آن را به سرامیک‌های مدرن ترجیح می‌دهند. اگر دوست دارید به حمام خود جلوه‌ای سنتی بدهید و به خصوص از رنگ فیروزه‌ای در طراحی آن استفاده کنید، کاشی‌های سنتی به احتمال بالا هنوز هم بهترین گزینه هستند.

کاشی سنتی شاید از نظر مقاومت و دوام به رقبای مدرن‌تر خود نرسد، اما به هر ترتیب نصب درست آن باعث می‌شود به اندازه کافی قابل اطمینان باشد. اگر هم می‌خواهید حسابی خلاقانه عمل کنید یک راهکار عالی استفاده از کاشی با طراحی و رنگ‌های سنتی ایرانی، استفاده از آن به صورت نواری بین یک یا دو نوع سرامیک مدرن است.

 

مزیت های استفاده از کابین دوش شیشه ای

 

سرامیک ماربل

سنگ مرمر از دوران باستان تا همین امروز همیشه به چشم مرغوب‌ترین ماده دیده شده است. سرامیک ماربل با نقش و طرح سنگ مرمر و با مقاومتی خیره‌کننده گزینه‌ای عالی برای حمام‌ واحدهای لوکس محسوب می‌شود. سرامیک ماربل در مقایسه با سرامیک‌های مدرن و سنتی دوامی فوق‌العاده دارد و نفوذ آب یا حفظ رطوبت در آن هیچ جایی ندارد.

استفاده از سرامیک ماربل لازم با گزینه‌های تکمیلی مثل شیرآلات چدن یا مسی، زیردوشی یا وان مرمر و البته آینه‌هایی با قاب‌های فلزی باعث می‌شود هر کس وارد حمام یا سرویس بشود، متوجه ممتاز و مرغوب بودن طراحی داخلی بشود. اگر به دنبال مناسب‌ترین کاشی برای واحدهای لوکس و گران‌قیمت هستید، سرامیک ماربل گزینه‌ای است که برای قرن‌ها آزمایش خود را با موفقیت پس داده است.

 

سرامیک موزائیک

منظور از سرامیک موزائیک آن موزائیک‌هایی نیست که قدیم برای سنگفرش حیاط با ترکیب خرده سنگ و سیمان تولید می‌شد و جایگزین ارزان‌تر سرامیک بودند. سرامیک‌های موزائیکی محصولاتی جدید هستند که طراحی ترکیبی دارند و در آنها از چند عنصر با ترکیب‌های رنگی خلاقانه استفاده می‌شود.

اگر با ظاهر صیقلی و براق سرامیک‌های پرسلان و ماربل خیلی راحت نیستید و مات بودن رنگ‌ها را بیشتر می‌پسندید، سرامیک‌های موزائیکی رضایت شما را جلب می‌کنند. مقاومت آنها در برابر نفوذ آب و دوام کلی آنها هیچ کم و کسری از سرامیک‌های پرسلانی ندارد. آنها گزینه‌ای عالی برای گرم‌تر کردن طراحی محیط و افزایش احساس آرامش در هنگام دوش گرفتن و حمام کردن هستند.

 

سرامیک لایمستون

یکی دیگر از گزینه‌هایی که رضایت افرادی را که به سطوح صیقلی و براق علاقه ندارند را جلب می‌کند، سرامیک لایستون است. سرامیک لایمستون گزینه‌ای مناسب برای گرم‌تر محیط حمام با قیمتی کاملا مقرون به صرفه و حتی ارزان است. ترکیب رنگ‌های خاکستری، بژ و قهوه‌ای در سرامیک لایمستون حداقل امسال یک ترند اصلی طراحی به حساب می‌آید.

زبر بودن سطح سرامیک لایمستون باعث نمی‌شود گزینه‌ای غیربهداشتی باشد. درست مثل سرامیک‌های دیگر، سرامیک لایمستون در مقابل نفوذ آب مقاوم است و تمیز کردن آن هم اصلا سخت نیست. درصد بالای آهک این سرامیک باعث می‌شود کمی از نظر مقاومت ضعیف‌تر از انواع سرامیک‌ پرسلان و ماربل و موزائیک باشد، اما بعید است این موضوع حداقل به عنوان دیوارپوش حمام مشکلی ایجاد کند.

 

سرامیک پالرمو اسلیت

سرامیک پالرمو اسلیت از نظر مقاومت چیزی از سنگ کم ندارد. این نوع از سرامیک بالاترین دوام بین تمام گزینه‌های موجود در بازار را دارد. این مدل از کاشی مدرن البته قیمت نسبتا بالایی هم دارد و محبوب‌ترین گزینه برای طراحی حمام واحدهای لوکس است. طرح‌ها و مدل‌های سرامیک پالرمو اسلیت کاملا متنوع است و رنگ‌های مسی، آبی، سبز، و مشکی آن حسابی طرفدار دارند.

سرامیک پالرمو اسلیت یک گزینه عالی برای حمام‌های بزرگ در خانه‌هایی است که مهمان زیاد دارند. بعید است با هر میزان استفاده یا حتی فشار و ضربه و برخورد اجسام، خط و خشی روی سرامیک پالرمو اسلیت بیافتد. ظاهر صیقلی و براق این سرامیک هم برای ممتازتر جلوه دادن محیط کاربرد دارد. استفاده از سرامیک پالرمو اسلیت در حمام‌هایی که کابین دوش شیشه ای بدون فریم دارند لطف دیگری دارد.

 

کاشی وینیل

کفپوش‌ها و دیوارپوش‌های وینیل یا پی‌وی‌سی به دو نوع رولی و کاشی ارائه می‌شوند. کاشی وینیل یک گزینه کاملا بهداشتی، سبک با نصب ساده و البته مقرون به صرفه برای حمام است. رنگ‌بندی و تنوع طرح کاشی وینیل بسیار بالا است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که عاشق طراحی چوبی یا روستیک حتی در حمام هستند.

کاشی وینیل بر خلاف انواع سرامیک هیچ نوع انعکاس نوری ندارد که باعث می‌شود محیطی کاملا گرم ایجاد کند. استفاده از کاشی وینیل در حمام‌هایی که کابین دوش شیشه‌ای فریم دار یا بدون فریم دارند جلوه خاصی ایجاد می‌کند. همان قدر که ترکیب سنگ و شیشه می‌تواند فضایی ممتاز ایجاد کند، ترکیب چوب و شیشه با جداره‌های قاب دار هم می‌تواند خلاقانه و زیبا باشد.

 

کاشی حمام

 

سنگ استارون پیبل

سرامیک پیبل یا ریور راک در ایران با نام سنگ استارون پیبل بیشتر شناخته می‌شود. این نوع از سرامیک در کنار سرامیک پالرمو اسلیت از مقاوم‌ترین گزینه‌های موجود در بازار مصالح ساختمانی و طراحی دکور داخلی است. طرح سرامیک پیبل تداعی کننده بستر رودخانه است و جلوه‌ای ارگانیک و طبیعی برای حمام ایجاد می‌کند. قیمت سرامیک استارون پیبل خیلی ارزان نیست اما با توجه به دوام چند ده ساله آن، یک سرمایه‌گذاری امن در طراحی داخلی واحدهای لوکس به حساب می‌آید.

استفاده از سرامیک استارون پیبل در حمام‌هایی که زیردوشی یا کابین شیشه‌ای دوش دارند جلوه‌ای ممتاز و منحصر به فرد به محیط می‌دهد. به خاطر تداعی کردن محیط طبیعی، صیقلی بودن و براقی این سرامیک خیلی کمتر از انواع دیگر ممکن است باعث سردی فضا بشود. با این حساب اگر همزمان می‌خواهید چندین مزیت انواع کاشی مناسب حمام را در کنار گرما و طبیعی بودن محیط در حمام خود داشته باشید، سرامیک پیبل شانس زیادی برای جلب رضایت شما دارد.

 

کاشی تراکوتا

کاشی تراکوتا یک گزینه جدید و مدرن است که اگر از طراحی‌های رایج «آبی و سفید» یا «صورتی و سفید» خسته شده باشید و دنبال یک تحول اساسی در طراحی حمام خود باشید، می‌توانید به آن فکر کنید. کاشی تراکوتا ظاهری درست عین سفال دارد. البته این موضوع به ظاهر آن ختم نمی‌شود و جنس این نوع از کاشی هم دقیقا همان خاک رس سفال است که با شیوه‌های جدیدتر تولید ساخته می‌شود و در مقابل نفوذ آب مقاوم است.

کاشی تراکوتا یک انتخاب جسورانه برای حمام است که احتمالا خیلی از افراد با آن موافق نباشند. اما اگر سرویس بهداشتی بزرگی دارید که در آن کابین دوش حمام قرار گرفته، می‌توانید یک دیوار را از جنس کاشی تراکوتا در بیاورید تا همزمان با داشتن تنوع کافی در طراحی حمام، از ترکیب شیشه و سفال در محیط لذت ببرید. استفاده از کاشی تراکوتا برای دیواری که آینه روی آن نصب می‌شود انتخابی است که بعید است از آن پشیمان بشوید.

 

کاشی شیشه‌ای

کاشی‌های شیشه‌ای لایه‌های سرامیک با روکش‌های لعابی براق نیستند،‌ جنس آنها از شیشه است و به همین خاطر طیفی از نور در فضا منتشر می‌کنند. استفاده از کاشی شیشه‌ای برای تمام دیوارهای حمام ممکن است موقع حمام کردن به شما احساس شناور شدن در آسمان پرستاره را بدهد! اگر تمایلی به غوطه‌ور شدن در فضایی با چندین نقطه انعکاس و بازتاب نور ندارید، می‌توانید از کاشی شیشه‌ای به عنوان یک نوار روی دیوارهای حمام استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس ۱۰ مدل کاشی مناسب برای حمام معرفی و مرور شد. افراد سلایق متفاوتی دارند و بعضی از گزینه‌ها که ممکن است برای بسیاری جذاب و ممتاز باشند، ممکن است برای دیگران تکراری یا حتی مبتذل به نظر برسند. لاریس یک برند معتبر ایرانی تولیدکننده انواع کابین شیشه ای دوش بدون فریم و فریم‌دار، و همچنین دوردوشی حمام است.

تنوع محصولات لاریس بسیار بالا است که برای مشاهده این موضوع کافی است به گالری محصولات وبسایت لاریس مراجعه کنید و بعضی از نمونه‌کارهای اجرا شده مشتریان در محیط‌های مختلف را ببینید. جنس دیوار و کفپوش حمام شما از هر نوع کاشی که باشد، لاریس حداقل چند گزینه برای بهبود فضا و استفاده از جدیدترین گزینه‌های طراحی داخلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای آشنایی با مناسب‌ترین گزینه‌های کابین شیشه‌ای دوش یا دور دوشی که با مشخصات طراحی حمام شما همخوانی دارند، همین حالا می‌توانید برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

شماره تلفن شرکت لاریس

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس