جذاب‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون حمام را ...

جذاب‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون حمام را ببینید

 

حمام محیطی برای استراحت و ربودن خستگی‌های روزمره است و علاوه بر نظافت شخصی، بر ارامش بخشی روحی و روانی نیز تاثیر فراوانی دارد. حمام کردن در یک کابین حمام تجربه متفاوتی نسبت به حمام‌های سبک سنتی و آپارتمانی به شما می‌بخشد.

اگر نمای داخلی یک حمام روستایی را در نظر بگیرید، اغلب به عنوان فضای جذاب و زمانی برای استراحت و تمیز کردن پس از یک روز گردش در طبیعت است. در ادامه شما می‌توانید جذاب‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون حمام را ببینید.

برای مشاهده و خرید جدیدترین طرح های کابین دوش حمام کلیک کنید.

 

جذاب‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون حمام

1- ظاهر حمام خود را خاص کنید

یکی از مواردی که اغلب در طراحی حمام نادیده گرفته می‌شود آثار هنری دیواری است. در اتاق‌ها و فضای پذیرایی خانه آثار هنری همیشه احساس می‌شود، با این حال، در اغلب موارد استفاده از آثار هنری در حمام نادیده گرفته می‌شود که ممکن است فضای حمام را کمی ‌بی‌روح کند.

 

2- به فضای داخلی حمام احساس نرمی ‌ببخشید

هنگامی‌که حمام را تزئین می‌کنیم، اغلب تمایل داریم تا روی موارد کاربردی مانند، کفپوش و دیوار‌ها و وسایل حمام تمرکز کنیم. با این حال، روکش‌های ملایم و تزئینی مانند منسوجات را نباید نادیده گرفت که نه تنها می‌توانند نرمی و آرامش به فضای حمام بدهند بلکه برای افزودن رنگ نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

 

3- یک فضای اسپا ایجاد کنید

به گفته Barrie Cutchie مدیر طراحی BC Designs حمام‌های آبگرم محیطی برای فرار است، جایی که ماهیت اصلی آن این است که بتوانیم در یک محیط مجلل استراحت کنیم. برای اینکه فضای اسپا را برجسته کنید می‌توانید از یک وان مجلل به همراه یک لوستر در بالای آن استفاده کنید تا بتوانید یک نقطه کانونی ایجاد کنید. اضافه کردن گیاهان به حمام نیز می‌تواند حس اسپا را تقویت نماید.

 

4- از بافت‌ها استفاده کنید

قسمت روشویی حمام می‌تواند فرصتی عالی برای اضافه کردن بافت به اتاقی که غالباً سطوح آن سرد، سخت و براق است را فراهم کند. در خارج از کابین حمام به راحتی می‌توانید از این ایده استفاده کنید.  استفاده از بافت ترکیبی عالی از عناصر و آرامش در دکوراسیون حمام است. فرش‌های سنتی منبع اصلی از رنگ‌های گرم و جذاب هستند.

 

5- فضای تاریک را در نظر بگیرید

اگرچه بسیاری از افراد ایده حمام را با رنگ‌های روشن ترجیح می‌دهند اما سلیقه همه افراد این گونه نیست. تم‌های حمام تیره برای برخی از افراد جذاب هستند و احساس پیله مانند را در عصرها و ماه‌های زمستان ایجاد می‌کنند. عمدتاً در طراحی این نوع حمام‌ها از اخرایی، خاکستری بیشتر استفاده می‌شود.

 

6- اضافه کردن فضای درام با کاشی

اکثراً فضای حمام سبک و روشن است، اما رنگ عمیق پیله‌ای می‌تواند حس آرامش بیشتری را القا نماید. کاشی‌های کف با فرمت بزرگ و دیوارهای سفید، می‌تواند تضاد واضحی را با ایده‌های رنگی عمیق در حمام ایجاد نمایند.

 

7- سبک خود را با رنگ کاشی‌ها تنظیم کنید

مواد جدید، مانند سنگ مخلوط شده با رزین، طرح‌های نوآورانه‌ای را برای حمام کابینی ایجاد می‌کنند که زیبایی دنیای طبیعی را با طراحی مدرن امروزی ترکیب می‌کنند. استفاده از ترکیب دو عنصر خالص خاک، آب در سنگ‌های طبیعی می‌تواند شما را به طبیعت نزدیکتر کند و احساس آرامش را القا نمایند.

هنگام طراحی حمام کابینی، موقعیت وسایل شما به اندازه رنگ و لوازم جانبی که در آن قرار می‌دهید مهم است. اطمینان حاصل کنید که موقعیت حمام کابینی در جایی قرار دارد که بهترین استفاده را از فضا داشته و در نقطه‌ای قرار دهید که چشم را به خود جذب کند.

 

8- از مواد طبیعی استفاده کنید

اگر قصد دارید تا یک حمام با تم روستایی داشته باشید، مهم است که تا حد امکان از مواد طبیعی استفاده کنید. استفاده از مواد طبیعی به ایجاد ظاهر و احساس منسجم‌تر در فضای داخلی کمک می‌کند.

دیوارهای چوبی دارای کیفیتی گرم و لمسی هستند به گونه‌ای که هرگز نمی‌توان با رنگ آمیزی استاندارد به آن دست یافت. به عقیده Dan Wiener از بنیانگذاران وبلاگ خانگی HomeDude می‌گوید که برخی از نمونه‌های عالی از مواد طبیعی که می‌توانند برای تم حمام روستایی استفاده شوند چوب، سنگ و فلز هستند. می‌توانید کاشی‌های سنگی را برای کف و دیوارها یا از تیرها یا پانل‌های چوبی برای سقف استفاده کنید.

لیان روبی طراح ارشد Ripples می‌گوید: نورپردازی را به شکل آویزهای زیبا و یراق آلات دیواری در نظر بگیرید، اثاثیه ملایم‌تر و کاغذ دیواری‌های و رنگ‌های پاستیلی کم رنگ را در آن بگنجانید.

 

9- ذخیره سازی مخفی ایجاد کنید

هر زمان که می‌خواهید برای فضای حمام خود برنامه‌ریزی کنید، میزان فضای ذخیره‌سازی حمام را نیز در نظر داشته باشید. اقلام و وسایلی که به صورت روزانه مصرف می‌کنید به قفسه‌های حمام باز نیاز دارند اما سایر موارد باید مقابل دید نباشند تا اطمینان حاصل شود که فضا آرام و مرتب است.

 

10- از مواد جالب استفاده کنید

ایده حمام مرمر حس لوکس بودن را القا می‌کنند و کمک می‌کند که فضای داخلی شما گرانتر به نظر برسد. به همین دلیل، این یک ویژگی استثنایی است که اغلب در حمام و اسپاهای هتل دیده می‌شود. تخته سنگ‌های باکیفیت همواره در برابر آب مقاوم خواهند بود، اما به دلیل ماهیت معدنی که سنگ مرمر دارند نیاز به نگهداری منظم دارد.

 

مزیت کابین دوش شیشه ای

 

11- جزئیات معماری را با رنگ‌های تند برجسته کنید

هنگام تصمیم‌گیری در مورد دکوراسیون حمام، ممکن است بخواهید ایده‌های هنری حمام را به عنوان نقطه شروع برجسته کنید و از رنگ‌های موجود در سراسر فضای خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید حمام خود را رنگ آمیزی کنید از رنگ‌های ضد آب استفاده کنید.

 

12- کف حمام را تمیز نگه دارید

وقتی حمام کوچکی دارید و فضای محدودی برای کار دارید، لوازم بهداشتی را به صورت دیواری قرار دهید یا اینکه می‌توانید از میزی با پایه‌های باریک برای این کار استفاده کنید. یونیت‌های دیواری همچنین توهم فضای بیشتری را برای حمام شما ایجاد می‌کنند و حمام کوچک شما را بزرگتر نشان می‌دهند.

 

13- نورپردازی را انتخاب کنید که برجسته باشد

نورپردازی حمام را نباید نادیده گرفت، چرا که ایده‌های نورپردازی را که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر و احساس حمام شما داشته باشد. برای برنامه‌ریزی روشنایی حمام به دو نوع روشنایی نیاز دارید:

نورپدازی بدون سایه برای کارهای کاربردی، مانند اصلاح کردن و آرایش کردن و نورپردازی محیط برای زمانی که می‌خواهید به راحتی در وان حمام دراز بکشید.

 

14- سبک ارگانیک

به اعتقاد وینر وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون کابین حمام به سبک روستایی می‌شود، رنگ‌های قهوه‌ای بهترین راه هستند. آنها نه تنها فضای گرم و دنجی را ایجاد می‌کنند، بلکه به ایجاد ظاهر طبیعی که برای این نوع حمام عالی است نیز کمک می‌کنند. او همچنین در ادامه توضیح می‌دهد که برخی از رنگ‌های خاکی که برای طراحی حمام به سبک روستایی مناسب است شامل رنگ قهوه‌ای، بژ، خرمایی، سبز و زیتونی است. سعی کنید از استفاده از رنگ‌های روشن اجتناب کنید زیرا برای این نوع طراحی بیش از حد شیک به نظر می‌رسند.

 

15- سقف شیبدار را در نظر بگیرید

من عاشق سقف‌های شیبدار در اتاق‌نشیمن یا آشپزخانه هستم، اما اگر همان معماری را برای یک حمام به کار ببرید، مقداری از سبک دنج و قصر مانند را نیز در آن مکان دریافت می‌کنید. شما همچنین می‌توانید به سقف شیبدار روکش چوب اضافه کنید که فضای گرم و مناسبی را برای حمام ایجاد می‌کند.

 

16-از گیاهان استفاده کنید

فضای سبز حس طبیعت را به طراحی حمام می‌آورد. گیاهان خانگی می‌توانند بهترین گزینه برای استفاده در حمام باشند. این گیاهان نه تنها هوا را تصفیه می‌کنند بلکه دارای امتیازات دیگری مانند حس آرامش بخشی نیز هستند. بنابراین برای جذاب‌تر نمودم طراحی حمام استفاده از گیاهان را نیز در نظر بگیرید.

 

17- حمام مینیمالیستی

حمام مینیمالیستی جایی است که در آن شلوغی به حداقل خود می‌رسد. در حالی که این حمام‌ها خلوت است اما سرد و خسته کننده نیست. شما از حذف وسایل اضافی می توانید برای ایجاد آرامش بیشتر برای خود استفاده کنید. این نوع حمام‌ها، شفاف و تمیز و بدون شلوغی هستند و تعادلی را بین مینیمالیسم و دنیای پر زرق و برق محیط اطراف ایجاد می‌کنند.

 

18- استفاده از رنگ‌های تیره

بدون اینکه بخواهید از رنگ‌های تیره زیاد استفاده کنید، افزودن رنگ‌های مشکی به حمام ظاهری شیک و پیچیده به آن می‌دهد. کنتراست رنگ مشکی با رنگ‌های خنثی به آن ظاهری جسورانه می‌دهد. برای شروع شیرآلات مشکی، لامپ‌ها مکانی عالی برای استفاده از رنگ‌های تیره هستند.

اخیراً رنگ مشکی به طور فزاینده‌ای برای افزودن درام و عمق به کار گرفته می‌شوند. ترکیب‌هایی از رنگ‌های متضاد با سایه‌های شیشه‌ای آجدار محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. زیرا آنها نرمی، ظاهر متعادل و ترکیبی عالی ایجاد می‌کنند.

 

جمع بندی

در زندگی امروزه نیاز به آرامش برای دور شدن از فضای پراسترس کاری و اجتماعی به یکی از ضروریات روزمره تبدیل شده است. به همین منظور، طراحی حمام به عنوان مکانی که از آن می‌توان برای آرامش بیشتر استفاده کرد، مورد توجه قرار دارد. در طراحی حمام امروزی، بیشتر به دنبال کنار گذاشتن برخی تجملات زندگی برای ایجاد آرامش بیشتر هستیم و به همین منظور کابین حمام می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

هر چند طراحی کابین حمام تنوع زیادی دارند، اما هر کدام از آنها ایده‌های فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر به فکر طراحی حمام خود هستید و قصد دارید تا یک حمام کابینی را تجربه کنید زمان آن فرا رسیده است تا فضایی آرام‌تر را برای خود ایجاد کنید.

 

 تلفن شرکت کابین دوش لاریس

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس