در حمام استفاده از درهای شیشه ای بهتر است ...

در حمام استفاده از درهای شیشه ای بهتر است یا پرده؟

در حمام‌های معمولی، درهای شیشه‌ای یا پرده‌ها اساساً برای جداسازی قسمت خشک و مرطوب استفاده می‌شوند. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کدام یک بهتر است؟ درهای شیشه‌ای یا پرده؟

در این مقاله از گروه لاریس، تولید کننده کابین دوش حمام، زیردوشی حمام و دور دوشی حمام، در مورد هر یک از این دو به طور جداگانه صحبت کرده و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

 

درب شیشه ای حمام

  • درب شیشه ای درب مخصوصی است که نه محکم است و نه خاص بلکه از جنس شیشه است. جنس شیشه می‌تواند مات، نیمه شفاف، سکوریت شده یا درب کاملاً شفاف باشد.

انتخاب نوع درب شیشه‌ای در حمام عمدتاً به محل خاصی که در حمام نصب شده است بستگی دارد. درب شیشه ای مات عمدتاً برای یک عملکرد مخفی مناسب است و درب شیشه ای شفاف معمولاً به عنوان یک پارتیشن و یک فضای داخلی عمل می‌کند.

 

  • درب شیشه ای حمام به درب شیشه ای کابین دوش در حمام اطلاق می‌شود. اغلب یک اتاق دوش جداگانه در حمام نصب می‌شود. برای اینکه فضای حمام را اشغال نکند، اتاق دوش معمولاً در هنگام نصب از شیشه به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کند. درب شیشه ای یک چیز شفاف در حمام است و مانع جلوه بصری فضا نخواهد شد. این موضوع عامل اصلی انتخاب درب شیشه ای در حمام است.

 

  • امروزه اکثر افراد دوست دارند درب حمام را از کف تا سقف نصب کنند که شیک و زیبا باشد و همچنین شفافیت سرویس بهداشتی را افزایش دهد. معمولاً برای درهای شیشه ای حمام یا کابین دوش، شیشه‌های معمولی و شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود. البته در درب‌های شیشه ای سرویس بهداشتی خطرات پنهانی ممکن است وجود داشته باشد.

 

کابین دوش حمام

 

پرده حمام

  • پرده حمام باید مجهز به نوار نگهدارنده آب باشد. قابل درک است که بسیاری از دوستان فکر می‌کنند تا زمانی که کف فضای دوش به سمت زهکشی کف مورب باشد، می‌توانید این کار را انجام دهید، اما سرعت تخلیه زهکشی کف از سرعت شستشوی دوش کمتر است.

بنابراین نوارهای مسدود کننده آب باید در کف محل دوش نصب شود. نوار نگهدارنده آب باید در خارج از پرده دوش قرار گیرد، به طوری که آب در امتداد پرده دوش به خارج از ناحیه دوش جریان نداشته باشد. بهتر است یک نوار ضد آب از سنگ طبیعی با ضخامت 1 تا 2 سانتی متر انتخاب کنید. کافی است یک چسب شیشه ای باکیفیت مقاوم در برابر قالب را انتخاب کنید تا در حاشیه پرده دوش قرار گیرد.

 

  • انتخاب پرده حمام: طول پرده حمام باید مناسب باشد و سجاف آن ترجیحاً حدود 2 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. انتخاب پرده حمام مناسب می‌تواند رنگ و جذابیت بیشتری به حمام ببخشد.

 

  • روش آویزان کردن پرده حمام: برای آویزان کردن پرده حمام، نحوه نصب ریل‌های پرده دوش انعطاف پذیر و نصب میله‌های پرده دوش اهمیت دارد. باید توجه ویژه ای به نصب ریل‌های پرده دوش انعطاف پذیر داشته باشید. امروزه صفحات سگک آلومینیومی در توالت‌ها و ریل‌های پرده دوش انعطاف پذیر بر روی صفحات سگک آلومینیومی نصب می‌شود. بنابراین، لازم است موقعیت و مسیر مناسب نصب تعیین شود. میله‌های پرده دوش به میله‌های انبساط تقسیم می‌شوند و با مهره روی دیوار ثابت می‌شوند.

اگر در خانه از میله پرده دوش مستقیم استفاده می‌کنید و در دو طرف آن نقاط تکیه گاه دیوار وجود دارد، می‌توانید یک میله انبساط انتخاب کنید. نصب و جابجایی این میله پرده حمام بسیار آسان است و می‌توانید حوله حمام یا مواردی از این دست نیز به آن آویزان کنید. برای میله‌های پرده دوش خمیده بهتر است دو سر را انتخاب کنید که با مهره به دیوار محکم می‌شوند همچنین لازم است از لوله‌های فولادی ضد زنگ استفاده کنید. حتماً انواع ضخیم و محکم آن‌ها را انتخاب کنید.

 

جمع بندی

صرف نظر از این که در شیشه ای انتخاب کنید یا پرده، هر کدام از این دو می‌تواند رطوبت و خشکی حمام را از هم جدا کند. درب شیشه ای ممکن است بلندتر به نظر برسد و تمیز کردن آن راحت تر باشد. با این حال، الگو و سبک پرده کاربرد بیشتری دارد. در واقع، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که عمدتاً بر اساس وضعیت واقعی خودشان است.

شرکت لاریس تولید کننده کابین دوش، کابین حمام و دور دوشی با هدف جلب رضایت مشتریان و نیز با هدف تامین نیازها و سلایق بروز مصرف کنندگان با استفاده از مواد اولیه مناسب و با به کارگیری طرح‌ها و تکنولوژی‌های جدید، محصولاتی مانند اتاق شیشه‌ای حمام را تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در لاریس تماس بگیرید.

 

تلفن شرکت کابین دوش 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس