کابین دوش باز یا بسته، کدام یک بهتر است؟

کابین دوش باز یا بسته، کدام یک بهتر است؟

کابین دوش حمام نام‌های زیادی دارد. شما می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که فضای زیادی را اشغال می‌کنند و در نتیجه نقطه کانونی و دکوراسیون یک سرویس بهداشتی بزرگ هستند یا مدل‌هایی که با اندازه کوچک خود می‌توانند در حمام یک آپارتمان کوچک نصب شوند. علاوه بر این، دوش می‌تواند بسته یا بدون در باشد. به نظر شما کدام یک از این دو مدل بهتر است؟

با نگاهی به آخرین تکنولوژی حمام، به راحتی می‌توان متوجه شد که اکثر مدل‌های جدید دارای کابین دوش هستند. این کابین‌ها برخلاف نمونه سنتی، درب ندارد و به همین دلیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است که آن را برای دکور مینیمال عالی می‌کند. از سوی دیگر، هیچ نگرانی در مورد پاشیدن آب در حمام ایجاد نمی‌کند. آیا این راه حل ارزش بررسی دارد؟ یا فقط یک مد گذرا است؟ در این نوشتار از گروه لاریس به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

دوش با محفظه باز چیست؟

بسیاری از مردم هنوز اتاق دوش را با نوعی اتاقک محصور می‌شناسند، اما مدل‌های امروزی دیگر چنین نیست. بسته به اینکه می‌خواهید آن را در کجا قرار دهید و سرمایه گذار چه انتظاراتی دارد، می‌تواند یک، دو یا سه دیوار داشته باشد و بس. در این نوع کابین دوش هیچ دری یا عناصر متحرک دیگری وجود ندارد. کابین دوش بدون درب گزینه خوبی برای خانواده‌هایی با فرزندان کوچک، افراد مسن با مشکلات حرکتی و همه کسانی است که از طراحی‌های مدرن لذت می‌برند.

 

مزایای کابین دوش باز حمام

اول از همه، یک محوطه باز دارای طراحی غیر معمول و مدرن است. با انتخاب آن، می‌توانید به طور کامل طراحی داخلی را تغییر دهید. شیشه به طور گسترده توسط طراحان و معماران استفاده می‌شود، بنابراین وجود آن در حمام مطلوب است. آن را سبک، تازه و روشن جلوه می‌دهد و فضای داخلی را بزرگتر می‌کند.

راحتی استفاده از کابین دوش باز از دیگر مزایای این مدل است. هیچ دری وجود ندارد که باید باز شود، به سادگی می‌توانید وارد محوطه دوش شوید. چنین محفظه‌هایی یا دارای سینی دوش فوق‌العاده مسطح یا دارای زهکشی خطی هستند، بنابراین مجبور نیستید پاهای خود را بلند کنید، که راحتی را نیز افزایش می‌دهد. برخلاف اتاقک‌های سرپوشیده پیش ساخته، مدل‌های باز را می‌توان با نیازهای شخصی و ابعاد حمام تطبیق داد. این بدان معناست که بر خلاف نگرانی برخی سرمایه گذاران، این راه حل را می‌توان نه تنها در حمام‌های بزرگ، بلکه در حمام‌های کوچکتر نیز مورد استفاده قرار داد.

 

کابین دوش فضا باز

 

مزیت دیگر این است که مونتاژ آن ساده است و شیشه با بازوی پشتیبانی می‌تواند اساساً در هر مکانی قرار گیرد. علاوه بر این، تعداد کمی از عناصر باعث می‌شود که محفظه تمیز شود. هیچ دری یا دستگیره‌ای وجود ندارد، به این معنی که هیچ نقطه ای وجود ندارد که دسترسی به آن دشوار باشد که در آن کثیفی جمع شود. برای آسان‌تر کردن نظافت روزانه، می‌توانید تنها کف کابین را شستشو دهید. برای سفارش انواع این کابین‌ها پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در گروه لاریس در ارتباط باشید؛ شماره‌های تماس: 02188615388 - 02188615389

 

آیا محفظه‌های باز دوش برای حمام معایبی دارند؟

بزرگترین نقطه ضعف کابین دوش حمام باز این است که چون دری وجود ندارد، گرما راحت تر از آن خارج می‌شود. مشکلات تهویه نیز می‌تواند یکی از معایب این کابین‌ها باشد. هنگام دوش گرفتن، بخار از بیرون محفظه خارج می‌شود و در سراسر حمام بالا می‌رود. بنابراین، مهم است که از قبل به تهویه حمام توجه کنید تا رطوبت و کپک ایجاد نشود.

اگر حمام پنجره دارد، پس از هر بار دوش گرفتن باید آن را باز کرده تا حمام را تهویه کنید. برخی از افراد نگران این هستند که چون هیچ دری وجود ندارد، ممکن است منجر به پاشیدن آب در سراسر شود، اما با فرض اینکه کل فرآیند نصب به خوبی اندازه‌گیری و نصب شده باشد، مشکل پاشیدن آب نباید بیشتر از وان حمام باشد.

 

کابین دوش حمام بسته: مزایا و معایب

یک محفظه بسته، بر خلاف محفظه باز، دارای یک در است. از جمله مزایای این کابین می‌توان به حفظ گرما در داخل اتاقک اشاره کرد که مورد توجه افراد حساس به سرما قرار خواهد گرفت. این امر به ویژه در فصل زمستان، زمانی که سرماخوردگی آسان است و ما اغلب برای گرم کردن بدن بعد از یک روز طولانی دوش می‌گیریم، بسیار مهم است.

 

کابین دوش باز

 

درب به حفظ رطوبت داخل اتاقک کمک می‌کند، بنابراین اگر حمام تهویه خوبی ندارد، این گزینه بهتر است. مسئله دیگر پاشیدن آب به اطراف است که اغلب در مورد محفظه‌های باز نگران کننده می‌باشد. با فرض اینکه حمام دارای محفظه باکیفیت است، درب آن ضد آب است و آب از اتاقک خارج نمی‌شود، بنابراین دیگر جای نگرانی نیست.

برخی از معایب کابین دوش بسته، راحتی استفاده محدود به دلیل درب و طراحی در مواردی است که محفظه دارای پروفیل زیرین بزرگ‌تر است. همچنین تمیز نگه کردن آنها می‌تواند مشکل ساز باشد. گوشه‌ها و سوراخ‌های زیادی وجود دارد که به سختی قابل دسترسی هستند، بنابراین باید از یک برس کوچک استفاده کنید. به همین دلیل تمیز کردن در این مورد می‌تواند زمان بر و دشوار باشد.

همانطور که می‌بینیم، محفظه‌های باز و بسته هر دو مزایای خود را دارند. این بدان معناست که قبل از خرید، باید به نیازهای خود نگاه کنید و آنچه را که برای خانه‌تان مهم است مشخص کرده و کابین دوشی انتخاب کنید که همه اعضای خانواده از آن راضی باشند. ما در شرکت لاریس انواع کابین دوش، کابین حمام، اتاق شیشه ای حمام، دور دوشی و... را متناسب با نیاز و سلایق مختلف مشتریان خود تولید کرده تا بتوانیم بهترین خدمات را به شما ارائه دهیم. برای سفارش انواع کابین دوش یا اتاق شیشه‌ای حمام می‌توانید با کارشناسان ما در گروه لاریس تماس بگیرید.

 

تلفن فروشنده کابین حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس