خواص نمک دریا و روش‌های استفاده از حمام نمک ...

خواص نمک دریا و روش‌های استفاده از حمام نمک برای سلامت بدن

 

نمکی که مستقیماً از دریا تولید می‌شود همان چیزی است که ما به عنوان نمک دریا می‌شناسیم. برخلاف نمک خوراکی که یددار است، نمک دریا کاملا طبیعی و در خالص ترین شکل تولید می‌شود. هنگامی که آب دریا تبخیر می‌شود، نمک دریا تشکیل می‌شود.

هیچ روش فرآوری یا روش‌های جایگزینی برای تصفیه در مورد نمک دریا وجود ندارد که تضمین کند خواص و مزایای نمک دریا به خوبی حفظ می‌شود. به همین دلیل است که نمک دریا مقدار زیادی از مواد مغذی را برای بدن نگه می‌دارد و در نتیجه فواید بی‌شماری برای سلامت بدن به همراه دارد. در این نوشتار از شرکت کابین دوش لاریس بیشتر به خواص نمک دریا و کاربرد آن در حمام خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

خواص نمک دریا برای پوست، مو و بدن

اگر چه نمک به مقدار کمی در غذای ما مورد نیاز است، اما این مقدار کم برای تامین تمام مواد مغذی ارزشمند برای بدن برای حفظ سلامتی و کاهش بیماری‌های خاص مفید است. نمک دریا از نظر مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، آهن، برمید، کلسیم، روی، کلرید، مس و سایر مکمل‌ها بسیار غنی است. این مواد برای سلامت قلب مفید بوده و به بهبود سلامت پوست و مو کمک می‌کند. برخی از خواص بی نظیر نمک دریا برای سلامت بدن عبارتند از:

 

  • 1- حاوی مواد معدنی

از آنجایی که نمک دریا تحت هیچ فرآیندی تصفیه نمی‌شود، محتوای معدنی آن دست نخورده باقی مانده و این همان چیزی است که بیشترین فایده را برای بدن دارد. سطوح غنی از مواد معدنی موجود در نمک دریا تمام نیازهای بدن را برآورده و به عملکرد صحیح آن کمک می‌کند. نمک دریا اگر در حمام استفاده شود از وقوع بیماری جلوگیری می‌کند.

 

  • 2- تقویت سیستم ایمنی بدن

برای تقویت سیستم ایمنی، بدن به سطوح مناسبی از مواد معدنی همراه با سایر مواد مغذی نیاز دارد. نمک دریا با تامین مواد مغذی مختلف به تقویت ایمنی کمک می‌کند. همچنین از بیماری‌هایی مانند آنفولانزا، آلرژی، تب و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

 

  • 3- مناسب برای سیستم تنفسی

برای داشتن سیستم تنفسی سالم می‌توانید به راحتی از نمک دریا در رژیم غذایی یا در حمام استفاده کنید. نمک دریا التهاب و همچنین تمام علائم آسم را کاهش می‌دهد. استفاده از نمک دریا در حمام به رقیق شدن مخاط کمک کرده و تنفس را برای شما آسان می‌کند.

 

  • 4- خواص ضد اسپاسم

مقادیر مناسبی از پتاسیم در نمک دریا وجود دارد که آن را به نمونه ای عالی از یک غذای ضد اسپاسم تبدیل می‌کند. نمک دریا به تقویت عملکرد فیبرهای عضلانی کمک می‌کند. همچنین جذب مواد معدنی را آسان و موثر می‌کند. این کار ماهیچه‌ها را سالم و عاری از اسپاسم، گرفتگی و همچنین انواع دردها نگه می‌دارد.

 

  • 5- تصفیه خون

نمک دریا به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی خون، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. ویتامین C به حذف رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند در حالی که محتوای منیزیم به استفاده صحیح از آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کند. نمک دریای استفاده شده در حمام سلول‌های بدن را سم زدایی کرده و در نتیجه خون را از گرد و غبار و همچنین انواع مواد سمی پاکسازی می‌کند.

 

خواص نمک دریا

 

  • 6-کمک به سلامت پوست

با تصفیه و سم زدایی خون به پوستی سالم تر و صاف تر و عاری از انواع مشکلات دست خواهید یافت. نمک دریا همچنین به تقویت پوست کمک کرده و محتوای منیزیم آن به سفت، جوانی و انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند. این یکی از بهترین فواید نمک دریا است که می‌توانید در حمام استفاده کنید.

 

  • 7- لایه بردار طبیعی

برای از بین بردن لایه مرده پوست می‌توانید به راحتی از نمک دریا به عنوان لایه بردار طبیعی استفاده کنید. اگر در حمام از نمک دریا استفاده کنید، سلول‌های مرده را پاک کرده و پوست را شاداب و جوان می‌کند.

 

  • 8- کاهش آرتروز

استئوآرتریت به معنای وضعیت ضعیف استخوان به دلیل کمبود برخی مواد معدنی است. افرادی که از آرتروز رنج می‌برند بهتر است از نمک دریا در رژیم غذایی خود استفاده کنند. همچین می‌توانند با محلول نمک دریا حمام کنند. کلسیم و پتاسیم برای سلامت استخوان مورد نیاز است.

 

  • 9- بهبود کیفیت خواب و استراحت

برخی از افراد با مشکل بی نظمی در خواب شبانه مواجه هستند و با استرس و افزایش فشار خون بین ساعت 2 تا 5 صبح با این مشکل مواجه می‌شوند. اگر قبل از خواب با نمک دریا حمام کنید، خواب بهتری تجربه خواهید کرد.

 

  • 10- افزایش تعادل الکترولیتی

مواد معدنی مانند سدیم، منیزیم، پتاسیم و کلسیم اصلی‌ترین اجزا برای تامین تعادل الکترولیتی هستند. این تعادل الکترولیت برای عملکرد مناسب اندام‌های بدن بسیار ضروری است. سطح پایین این مواد معدنی با بیماری‌های خاصی همراه خواهد بود. برای تامین شرایط بدنی سالم نیاز به مصرف مواد غذایی مناسبی داشته که مواد معدنی ذکر شده را تامین می‌کند. ضرورت اصلی تعادل الکترولیتی گردش خون مناسب در کل بدن و همچنین بهبود وضعیت قلب است. علاوه بر این، شرایط عضلانی و سایر عملکردهای بدن را نیز بهبود می‌بخشد.

 

  • 11- کاهش گرفتگی عضلات

نمک دریا گرفتگی عضلات، سفتی و ناراحتی عضلانی ناشی از خستگی را کاهش می‌دهد. نمک دریا از مقدار زیادی مواد معدنی تشکیل شده است که اثر اسمزی را افزایش می‌دهد. مواد معدنی پتاسیم و منیزیم در نمک دریا به عنوان یک داروی طبیعی برای تسکین درد قابل استفاده است. اثر اسمزی که به دلیل وجود این مواد معدنی به دست می‌آید، برای دفع مواد مضر از بدن و تامین مواد اصلی بدن مفید است.

 

نحوه استفاده از نمک دریا در حمام نمک

نمک‌های حمام فقط آرامش‌بخش نیستند، بلکه به دلیل دارا بودن مواد معدنی مانند منیزیم و نمکی که بدن هر روز نیاز به جبران آن‌ها دارد، می‌توانند به طرق مختلف از بدن حمایت کنند. نمک دریا اگر در حمام استفاده شود ماهیچه‌ها را آرام کرده، بدن را جوان، پوست را هیدراته و سم زدایی و در نهایت به داشتن خواب راحت کمک می‌کند. استفاده از نمک دریا در حمام راهی عالی برای جذب مواد معدنی است؛ به ویژه برای کسانی که کمبود منیزیم دارند. به هر حال شما می‌توانید به روش‌های زیر از نمک دریا در حمام استفاده کنید.

 

فواید حمام نمک

 

خیساندن پا

یک راه عالی برای استفاده از نمک حمام در پایان یک روز طولانی، می‌تواند خیساندن پا در یک کاسه یا ظرف بزرگ باشد. نه تنها مواد معدنی مشابهی از طریق پاها جذب می‌شود، که انگار تمام بدنتان در آب فرو رفته است، علاوه بر این فواید عالی رفلکسولوژی نیز دارد. پاها دارای نقاط رفلکس زیادی هستند که به قسمت‌های خاصی از بدن مربوط می‌شوند، بنابراین با خیساندن پا به مدت 15 دقیقه از بروز بیماری‌ها و شرایط مختلف پزشکی جلوگیری خواهید کرد.

خیساندن پا با نمک دریا برای تسکین درد پا، پاشنه‌های خشک یا ترک خورده، عفونت‌های ناخن پا و پای ورزشکاران عالی است، همچنین می‌تواند به‌طور باورنکردنی احساس خستگی را کاهش دهد. برای این کار یک کاسه بزرگ را با آب گرم پر کنید تا به مچ پا برسد. سپس نصف فنجان نمک دریا را با آن مخلوط کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه در حین گوش دادن به موسیقی آرام بخش، مدیتیشن یا تمرکز بر تنفس خود در این حالت بمانید.

 

دوش نمک

اگر وقت حمام ندارید یا بیشتر اهل دوش گرفتن هستید، می‌توانید با استفاده از آب داغ برای ایجاد مقداری بخار در زمان صرفه جویی کنید و به سادگی مقداری نمک در کف حمام بپاشید. حواستان باشد که مستقیماً روی نمک‌های دریا پا نگذارید و مطمئن شوید که آنها را در گوشه حمام بپاشید تا خطر لغزش وجود نداشته باشد. شما می‌توانید در این حمام از اسانس‌های خوشبو مانند اسطوخودوس نیز استفاده کنید تا احساس لذت بخش بیشتری تجربه کنید.

 

اسکراب بدن

نمک‌ دریا نه تنها برای حل شدن در آب عالی است، بلکه می‌توانند به عنوان یک اسکراب بدن برای لایه برداری پوست و در عین حال جذب مواد معدنی مفید باشد. می‌توانید یک مشت نمک دریا بردارید و مستقیماً روی پوست مرطوب بمالید، بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

 

خیس کردن دست

مشابه خیساندن پا، می‌توانید با مخلوط کردن نصف فنجان نمک دریا در یک کاسه آب گرم، یک محصول معجزه آسا برای دست‌های خود درست کنید. دستان خود را در کاسه قرار داده و دور نمک‌ها بچرخانید. با این کار به پوست اجازه دهید مواد معدنی را جذب و استراحت کند. همچنین می‌توانید نمک را بین دست‌هایتان بمالید تا لکه‌های خشک یا پینه را به آرامی‌ پاک کنید. پس از یک اسکراب خوب، دستان خود را به مدت 10 دقیقه یا بیشتر خیس کنید تا درد را کاهش داده و عضلات و مفاصل را آرام کنید.

 

کمپرس نمک

اگر به خصوص احساس گرفتگی تنفسی دارید، کمپرس نمک به پاکسازی سینوس‌ها و رفع انسداد بینی می‌تواند کمک کننده باشد. این حمام همچنین فواید اضافی پوستی به شما ارائه می‌دهد؛ زیرا بخار منافذ پوست را باز می‌کند. مقداری آب بجوشانید و در ظرفی با دو قاشق غذاخوری نمک حمام بریزید. یک حوله را درون این محلول زده و سر خود قرار دهید و نفس عمیق بکشید تا سینوس‌ها پاک شوند.

 

با نمک‌ دریا، از سلامت خود حمایت کنید.

غوطه ور شدن در وان با مقداری نمک دریا راهی عالی برای پایان دادن به یک روز خسته کنند است. حتی اگر نمی‌توانید همیشه از نمک دریا در حمام استفاده کنید، هرازگاهی این تجربه را داشته باشید تا به بهبود وضعیت و سلامت کلی خود کمک کنید.

شما چه راهکارهایی برای استفاده از نمک در حمام توصیه می‌کنید؟! آن را در قسمت نظرات همین پست از گروه لاریس با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

خرید کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس