استفاده از ایده آینه کاری در حمام

استفاده از ایده آینه کاری در حمام

 

حمام یکی از بخش‌های خانه است که استفاده از آینه در آن ضرورت دارد و همین موضوع باعث شده طراحان داخلی توجه خاصی به نحوه استفاده از آینه در حمام داشته باشند. استفاده از ایده آینه کاری در حمام از گذشته تا به امروز به شکل‌های گوناگون انجام شده است و هنوز هم بخشی کلیدی از تجربه حمام کردن افراد را تشکیل می‌دهد.

اما آیا آینه کاری در حمام مناسب است؟ برای جواب دادن به این سوال و آشنایی با چند ایده شیک و مدرن آینه کاری در حمام، ادامه این مطلب از لاریس تولید کننده برتر انواع کابین دوش حمام و پارتیشن شیشه ای حمام، را دنبال کنید.

 

آیا آینه کاری در حمام مناسب است؟

استفاده از آینه در حمام ضروری است و در هر حمامی حداقل یک آینه پیدا می‌شود. در حمام‌های لوکسی که طراحی متمایزی دارند معمولا روی آینه به عنوان بخشی کلیدی و مهم از تجربه حمام افراد تمرکز مناسبی می‌شود. جدا از کاربردهای آینه در حمام برای اصلاح و انواع روتین‌های پوستی و مراقبتی، این عنصر نقش مهمی در بهبود نور و ایجاد احساس تازگی در این بخش از خانه دارد. طراحی آینه و انتخاب بهترین گزینه موجود در بازار تا حد زیادی بر پایه مشخصات و اندازه حمام انجام می‌شود اما در ادامه با چند ایده آینه کاری در حمام که در محیط های گوناگون کاربرد دارند آشنا می‌شوید.

 

ایده هایی برای آینه کاری حمام

آینه بعضی از حمام‌ها شما را به یاد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌اندازند و جنبه کاملا بهداشتی دارند. اما هیچ دلیلی ندارد در طراحی حمام منزل خود از آینه‌های با طراحی‌ جذاب و منحصر به فرد برای بهبود تجربه حمام کردن بهره برداری نکنید. در ادامه بعضی از ایده هایی که می‌توانند در انتخاب بهتر آینه حمام به شما کمک کنند معرفی می‌شود.

 

آینه کاری حمام

 

روی آینه‌های منحنی و محصولات مدرن سرمایه‌گذاری کنید

با اینکه ممکن است یک آینه خوب با طراحی جذاب که برای حمام خانه کاملا مناسب است چندین سال دوام داشته باشد، استفاده از جدیدترین آینه ها باعث می‌شود همیشه حمام حس‌وحال تازه و طراوت مورد انتظار افراد را حفظ کند. برای مثال آینه های منحنی در حال حاضر طرفداران زیادی دارند که با فریم‌هایی از جنس‌ها و رنگ‌های گوناگون ارائه می‌شوند و به بهترین شکل با معیارهای طراحی مدرن همخوانی دارند. همچنین ممکن است با توجه به فرم و اندازه حمام یا کابین شیشه ای دوش خود بتوانید از یک آینه گرد یا دایره‌ای بزرگ با نورپردازی داخلی استفاده کنید تا تجربه ای جذاب از حمام کردن داشته باشید.

 

آینه را رو به پنجره یا در قرار بدهید

آینه نقشی کاربردی در افزایش و بهبود نور محیط دارد و در حمام به بهترین شکل می‌توانید از این ایده آینه کاری در حمام استفاده کنید. برای این کار کافی است آینه را در مقابل منبع نور طبیعی مثل پنجره یا اگر بالای در شکاف هست رو به در حمام قرار بدهید تا نور طبیعی محیط در حمام منعکس بشود. یکی از مزیت های اصلی کابین های شیشه ای دوش در نورگیری بهتر آنها است و استفاده از آینه در آنها به تقویت این عملکرد کمک قابل توجهی می‌کند.

 

به آینه های حرارتی فکر کنید

با اینکه آینه بخار گرفته یک خاطره فراموش نشدنی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود، رایج شدن آینه های حرارتی ممکن است برای همیشه این تصویر را از بین ببرد. با استفاده از آینه های حرارتی که هیچ وقت بخار نمی‌گیرند دیگر نیازی به مالیدن صابون یا کف به آینه حمام برای افزایش وضوح تصویر در حین یک حمام داغ ندارید. یکی از جذابیت های آینه های حرارتی و مدرن ارائه آنها با انواع گزینه‌های نورپردازی است. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید در طراحی خلاقانه حمام خود بدون نیاز به انعکاس نور طبیعی استفاده کنید.

 

از آینه بزرگ برای ایجاد عمق استفاده کنید

استفاده از آینه از گذشته های دور یکی از بهترین راهکارها برای افزایش اندازه محیط‌ محسوب می‌شود. این کاربرد به خصوص در مورد حمام هایی که اندازه کوچکی دارند بیشتر ضرورت پیدا می‌کند. با یک آینه دیواری کامل می‌توانید اندازه یک حمام کوچک مربعی را تا دو برابر افزایش بدهید. اگر احساس می‌کنید استفاده از آینه برای پوشش یک دیوار کامل خیلی مناسب طراحی حمام منزل شما نیست، می‌توانید از آینه های قدی یا نوار آینه برای ایجاد عمق در حمام استفاده کنید.

 

اندازه آینه را متناسب با اندازه حمام بگیرید

با اینکه آینه های بزرگ همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها هستند، ابعاد خیلی بزرگ یا نامتناسب آینه می‌تواند باعث سرد شدن بیش از حد فضا بشود. تشخیص اندازه مناسب آینه حمام از اندازه های خیلی بزرگی که عملکرد معکوس دارند در محیط و با توجه به مشخصات فضای حمام انجام می‌شود. همان قدر که آینه بیش از حد بزرگ می‌تواند زیبایی طراحی حمام شما را به هم بریزد، اندازه کوچک آینه هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد. آینه حمام باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا افراد به راحتی بتوانند در آن صورت و بدن خود را مشاهده کنند.

 

انتخاب مدل بر اساس با طراحی داخلی

انواع گوناگونی از آینه های حمام با شکل‌های مختلف و جنس فریم متفاوت در بازار موجود است که هر کدام از آنها برای انواع مشخصی از حمام ها کاربرد دارند. برای مثال در حمام هایی که شیرآلات چدنی مدرن و زیر دوشی سنگی دارند، استفاده از آینه های با فریم چدن یا فلزی جذابیت بیشتری دارد. به همین ترتیب در کابین های شیشه ای دوش هم امکان استفاده از انواع آینه های فریم دار و بدون فریم برای افزایش جذابیت طراحی حمام توصیه می‌شود. در انتخاب شکل آینه هم بهتر است از شکل‌هایی که در طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته اند پیروی شود تا فضایی یکدست و هماهنگ در خانه ایجاد بشود.

 

آینه کاری متحرک حمام

ایده آینه کاری در حمام با استفاده از راهکارهایی مثل آینه‌های لولا دار برای ایجاد تحرک در آینه و استفاده از فضای پشتی آن خیلی جدید نیست، اما همچنان کارایی و اهمیت خود را حفظ کرده است. البته حالا دیگر استفاده از باکس‌های آینه ای برای حمام مانند چند سال پیش خیلی رایج نیست و انواع آینه‌های جدیدتر متحرک به بازار آمده اند که جذابیت بسیار بیشتری از مدل‌های قدیمی دارند. استفاده از آینه های متحرک حمام باعث افزایش بازدهی فضا می‌شود و به افراد جایی برای قرار دادن بعضی از وسایل شخصی می‌دهد.

 

آینه کاری حمام با فریم رنگی

رنگ فریم آینه حمام وقتی با مشخصاتی مثل نوع سرامیک ها و زیر دوشی حمام یا فریم کابین شیشه ای حمام هماهنگ شود به همان اندازه جنس و مدل آینه می‌تواند در بهبود یکدستی و انسجام طراحی کمک کند. استفاده از فریم های رنگی هزینه بسیار کمی دارد چرا که قیمت آنها در مقایسه با بعضی از انواع لوکس تر آینه حمام بسیار مناسب است. آنها علاوه بر افزایش جذابیت محیط، جنبه ای اسپرت و سرزنده به حمام می‌دهند و تجربه حمام کردن افراد را بهبود می‌بخشند.

 

بیشتر بخوانید؛ از بین بردن بخار آینه حمام

طرح های آینه کاری حمام

 

حمام شیک و جذاب با ترکیب آینه کاری و کابین دوش

کابین دوش شیشه ای یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های طراحی داخلی هستند که وقتی با آینه کاری ترکیب می‌شوند محیطی سرزنده و آرام‌بخش برای حمام کردن افراد ایجاد می‌کنند. طراحی کابین دوش شیشه ای به دو نوع کابین شیشه ای حمام فریم دار و کابین شیشه ای حمام بدون فریم انجام می‌شود که بعضی از مدل‌های آینه کاری در هر کدام از آنها بهتر جواب می‌دهند. استفاده از آینه های حمام فریم دار هم برای کابین های شیشه ای فریم دار و هم برای کابین های شیشه ای دوش بدون فریم کاربرد دارد. به همین ترتیب امکان استفاده از آینه های حمام بدون فریم هم با توجه به مشخصات کابین شیشه ای حمام در هر دو نوع آن امکان پذیر می‌باشد.

یکی از جذابیت‌های کابین شیشه ای دوش انعطاف بسیار بالای آن در هماهنگ شدن با مشخصات حمام با اندازه ها و طراحی‌های گوناگون است. ترکیب آینه کاری و کابین دوش باعث می‌شود نور حمام به شکلی کاملا طبیعی تامین بشود و افراد تجربه ای کاملا آرامش‌بخش از حمام کردن پیدا کنند. این موضوع باعث کاهش اهمیت نورپردازی حمام نمی‌شود چرا که ایجاد حمامی شیک و مدرن بدون نورپردازی مناسب و حساب شده تا حد زیادی دور از دسترس است.

 

جمع‌بندی

این مطلب از لاریس، تولید کننده و ارائه دهنده کابین شیشه ای دوش، ایده آینه کاری در حمام مورد بررسی قرار گرفت و چند ایده مدرن و جدید آینه کاری در حمام مطرح شد. حمام یکی از جاهایی است که استفاده از آینه در آن اجتناب ناپذیر است آینه هر حمامی با توجه به مشخصات آن انتخاب می‌شود. در گذشته در بسیاری از خانه‌هایی که به طراحی حمام در آنها فکر نمی‌شد معمولا از آینه های بدون فریم مستطیلی استفاده می‌شد. به هر ترتیب امروزه آینه های گرد و منحنی یا با شکل‌ها و طراحی‌های خاص و متمایز طرفداران بسیار زیادی داشته باشند.

لاریس یکی از معتبرترین برندهای ایرانی تولید کننده انواع کابین شیشه ای دوش فریم دار و بدون فریم و زیردوشی در مدل‌ها و طرح‌های گوناگون است. این شرکت در طول سال‌ها فعالیت با طراحی و تولید انواع کابین های شیشه ای دوش و زیردوشی تبدیل به یکی از نام‌های آشنای این صنعت شده است.

کابین های شیشه ای دوش یکی از جدیدترین ایده ها و محصولات طراحی داخلی منزل هستند که با وجود قیمت مقرون به صرفه، تاثیر چشم‌گیری بر بهبود جلوه محیط دارند. برای آشنایی با راهکارهای مناسب استفاده از کابین شیشه ای دوش یا زیردوشی با توجه به مشخصات منزل خود همین حالا می‌توانید با لاریس برای مشاوره تماس بگیرید

 

خرید کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس