با کابین دوش شیشه‌ ای در اتاق خواب حمام ...

با کابین دوش شیشه‌ ای در اتاق خواب حمام کنید

در گذشته برای طراحی زیبای دکوراسیون داخلی خانه، بیشتر به اتاق خواب یا پذیرایی اهمیت می‌دادند. اما در چند سال اخیر حمام و حتی سرویس بهداشتی نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. حمام دوش شیشه‌ای نمونه‌ای از توجه به طراحی داخلی حمام است که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

معمولا به دوش شیشه‌ای، حمام شیشه‌ای یا پارتیشن نیز گفته می‌شود و ممکن است اسامی دیگری با همین مفاهیم داشته باشد. استفاده از کابین دوش شیشه‌ای علاوه بر زیبایی بخشیدن به داخل خانه، کاربردهای دیگری نیز دارد که در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی، به این موارد بیشتر اشاره کنیم. ابتدا بد نیست بدانیم که اساسا تعریف حمام شیشه‌ای چیست؟

 

کابین دوش لاریس

 

کابین دوش شیشه‌ای برای اتاق خواب

حمام شیشه‌ای در واقع یک اتاق مستطیل شکل است که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود. جنس آن از شیشه بوده و در مدل‌های ساده یا مدل‌های پیشرفته‌تر وجود دارد. برای ساخت آنها غالبا از شیشه‌های خاص خود بهره می‌گیرند. اما چون شیشه‌های سکوریت دوام و ایمنی بسیار بالایی دارند، به همین دلیل کابین دوش شیشه‌ای در اتاق خواب متقاضیان بیشتری دارد. دور دوشی نام دیگر حمام شیشه‌ای است. ابعاد این نوع کابین‌ها بسته به اینکه به چه صورتی به کار خواهد رفت، متفاوت است. چرا که ممکن است برخی به علت نداشتن فضای کافی به سراغ استفاده از دوش شیشه‌ای بروند و برخی دیگر صرفا به دنبال جنبه‌های زیبایی و طراحی آن باشند.

در کابین دوش شیشه‌ای از مدل‌های مختلف شیشه استفاده می‌کنند که شامل شیشه مات، ساده، شیشه دودی، برنزی و برخی طرح‌های دیگر است. انتخاب هر کدام از این طرح‌ها بستگی به نوع استفاده از حمام شیشه‌ای خواهد داشت. بنابراین اینگونه نیست که استفاده از این نوع حمام‌ها به علت دید داشتن به داخل حمام کمتر مورد استقبال قرار گیرد. چرا که به راحتی می‌توان به استفاده از یک شیشه مات این مشکل را برطرف کرد.

 

 

اینستاگرام لاریس

 

 

ضمن آنکه در حمام شیشه‌ای در اتاق خواب معمولا ضخامت و جنس شیشه به حدی بوده که حتی می‌توان آن را با برخی فلزات مقایسه کرد. شیشه سکوریت طی یک عملیات حرارتی در مقابل گرما قرار گرفته و به همین دلیل جنس آن بسیار ضخیم و مقاوم است. از این نوع شیشه غالبا به عنوان درب فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و ادارات مختلف نیز استفاده می‌کنند. از همین رو نباید نگران مقاومت یا احیانا شکستن آنها باشیم. درب دوش شیشه‌ای نیز در مدل‌ها و اشکال گوناگون وجود دارد.

به عنوان مثال، درب لولایی یا درب کشویی از جمله درب‌های پرطرفدار به شمار می‌روند. اگر در خصوص نفوذ آب به بیرون ابهام دارید، باید گفت که طراحی این نوع از حمام‌ها به گونه‌ای بوده که هیچگونه آبی به بیرون نفوذ نخواهد کرد. چرا که همانند حمام معمولی در داخل کابین، آب به داخل لوله هدایت خواهد شد. استفاده از دوش شیشه‌ای به گونه‌ای است که حتی می‌توان در داخل اتاق خواب یا هر مکان دیگر در داخل خانه از آن استفاده کرد. بدون آنکه نگران نفوذ آب به بیرون یا موارد دیگر بود. در یک تعریف ساده می‌توان کابین دوش شیشه‌ای را همان حمام‌های معمولی دانست. با این تفاوت که در این نوع از حمام‌ها شما می‌توانید از نور و همچنین هوای بیرون استفاده نیز استفاده کنید.

مزایایی که در حمام‌های ساده و قدیمی به علت وجود دیوار و سقف وجود ندارد. هر چند که برخی از دوش‌های شیشه‌ای نیز ممکن است سقف داشته و از سقف خانه استفاده کنند که این مساله بستگی به فردی دارد که از آن استفاده می‌کند. اکنون که به تعریف و چیستی کابین دوش شیشه‌ای اشاره کردیم، بهتر است بدانیم که مزایای استفاده از آن چیست و چرا روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

 

کابین دوش

 

چه نوع کابین دوش برای حمام اتاق خواب باید انتخاب شود؟

یک کابین دوش مدرن انتخابی عالی خواهد بود. این نوع طراحی مینیمالیستی ظریف و دارای خودنمایی است و در عین حال استفاده از آن بسیار راحت است. دیوار لعاب جداکننده حمام از اتاق خواب از یک سو یک دکوراسیون محتاطانه بوده و از سوی دیگر کاملاً بر اصالت این چیدمان تأکید می‌کند. یک دوش بارانی شیک می‌تواند مکمل خوبی برای این محوطه باشد. شما می‌توانید برای خرید کابین دوش، اتاق شیشه ای حمام و سایر تجهیزات حمام با کارشناسان ما در گروه لاریس تماس بگیرید.

 

مزایای استفاده از کابین دوش شیشه‌ای در حمام اتاق خواب

طبیعتا استفاده از هر محصول خاصی دارای مزایا و شاید معایب خاص خود باشد. استفاده از این نوع حمام‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما در اینجا قصد داریم به مزایایی اشاره کنیم که نشان می‌دهد چرا استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است.

راحتی و سهولت استفادهاز کابین شیشه ای

طراحی و معماری داخلی خانه‌ها روز به روز به سمتی می‌رود که در آنها به راحتی و سهولت افراد داخل خانه توجه بیشتری می‌شود. کابین دوش شیشه‌ای نیز دقیقا این خاصیت و کاربرد را برای استفاده‌ کنندگان خواهد داشت. چرا که شما می‌توانید در بسیاری از فضاهای دلخواه داخل خانه از آن استفاده کنید تا آنکه بخواهید همیشه به قسمت خاصی از خانه مراجعه کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما قصد دارید فقط در اتاق خواب خود به حمام بروید و این در حالی است که حمام شما در نقطه دیگری قرار دارد. با استفاده از این نوع از حمام‌ها اینگونه مشکلات برطرف خواهد شد. با این حال، می‌توان از آن در داخل خود حمام اصلی و در بخشی از آن استفاده کرد.

 

راحتی و سهولت ساخت و نصب پارتیشن شیشه ای حمام

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از دوش شیشه‌ای قابلیت آسان در ساخت است. برای یک لحظه تصور کنید که ساخت یک حمام واقعی تا چه اندازه دردسر خواهد داشت؟ اگر شما از طراحی حمام سنتی خود راضی نباشید، تغییر دادن آن تا چه حد امکان‌پذیر خواهد بود؟ قطعا تغییر در حمام‌های سنتی کاری بسیار سخت و حتی در واحدهای آپارتمانی ممکن است نشدنی باشد. با این حال، در کابین دوش اینگونه نیست و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید نسبت به تغییرات مورد دلخواه خود اقدام کنید.

 

کاهش هزینه‌ها

در به کار بردن کابین دوش شیشه‌ای شما هزینه بسیار کمتری را نسبت به ساخت حمام سنتی متحمل خواهید شد و به نظرم این مساله شاید نیاز به توضیح چندانی نداشته باشد و تنها کافی است کمی نحوه ساخت هر دو را در ذهن تجسم کنیم. اما علاوه بر کم بودن هزینه ساخت، استفاده از کابین دوش شیشه‌ای معمولا با کاهش اتلاف انرژی نیز تا حد قابل توجهی همراه است. به نحوی که نیاز کمتری به زمان مورد انتظار جهت گرم شدن فضای داخل حمام خواهید داشت.

در خصوص امکانات داخل کابین نیز باید گفت می‌توان از مدل‌های بسیار ساده تا مدل‌های بسیار مدرن همراه با امکانات پیشرفته استفاده کرد و این مساله بستگی به انتظار شما از حمام خواهد داشت. برخی از آنها صرفا دارای یک دوش ساده هستند. اما برخی دیگر از امکاناتی مانند وجود نورپردازی، کنترل‌گر دما و سیستم تهویه مطبوع بهره می‌برند. هر چند که طبیعتا استفاده از اینگونه امکانات بر قیمت کابین دوش شیشه‌ای تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.

 

زیبایی در دکوراسیون داخلی

در ابتدا اشاره شد که بسیاری از افراد صرفا بخاطر بهتر کردن طراحی و دکوراسیون داخلی منازل از این نوع حمام‌ها استفاده می‌کنند. چرا که یکی از سازه‌های مدرن به کار رفته در معماری‌های جدید به شمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توان به دکوراسیون خانه، لوکس بودن و مدرن بودن را بخشید. البته انواع مختلف کابین دوش شیشه‌ای وجود دارد که هر کدام از آنها ممکن است به لحاظ زیبایی دارای تفاوت‌هایی باشند. اما قطعا نسبت به مدل‌های قدیمی استفاده از این نوع مدل‌ها زیبایی بیشتری به فضای خانه خواهد بخشید.

 

نظافت بیشتر و بهتر

بحث نظافت حمام همواره یکی از دردسرهای اصلی افراد در داخل خانه است. از آنجا که امکان دارد چندین فرد مختلف از حمام استفاده کنند، از همین رو امکان گسترش برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های پوستی بیشتر می‌شود. چرا که فضای داخلی حمام سنتی به گونه‌ای بوده که امکان رشد و تکثیر باکتری‌ها و میکروب‌های مختلف در آن بیشتر وجود دارد.

به عنوان مثال، در بسیاری از موارد امکان دارد بخش‌هایی از دیوار، سقف یا کف حمام دچار ترک شده و به محلی برای جمع شدن میکروب‌ها تبدیل شده باشند. گذشته از این نظافت آنها معمولا زمان بیشتری نسبت به کابین دوش شیشه‌ای خواهد برد. با روش های تمیز کردن کابین دوش حمام بیشتر آشنا شوید؛ کلیک کنید.

 

استفاده بهتر از فضا

در بحث دکوراسیون داخلی چگونگی استفاده از فضای در دسترس اهمیت بسیار زیادی دارد. این مساله خصوصا در منازل آپارتمانی که دسترسی کمتری به فضای بزرگ دارند بیشتر خود را نشان می‌دهد. از این رو باید تلاش شود تا به صورت کاملا بهینه از فضای موجود استفاده کرد. هنگامی که بخش حمام و سرویس بهداشتی می‌رسیم این کمبود فضا بیشتر از هر بخش دیگر از خانه خود را نشان خواهد داد. به گونه‌ای که در بسیاری از موارد حمام و سرویس بهداشتی واحدهای آپارتمانی بسیار کوچک و حتی با هم ساخته می‌شوند.

یکی از بهترین راهکارها برای استفاده بهینه از فضا در کنار حفظ زیبایی، استفاده از کابین شیشه‌ای دوش است. از آنجا که می‌توان کابین دوش را باز و بسته کرد، به همین دلیل با دست باز می‌توان نسبت به استفاده بهینه از فضای موجود اقدام کرد.

 

حفظ حریم خصوصی

همانطور که گفته شد از دوش شیشه‌ای حتی می‌توان در داخل حمام اصلی و در بخشی از آن استفاده کرد. در بسیاری از اوقات امکان دارد که دو فرد به صورت همزمان بخواهند از حمام استفاده کنند. این کار با وجود داشتن یک کابین دوش شیشه‌ای کاملا امکان‌پذیر خواهد بود. به گونه‌ای که حریم خصوصی افراد نیز به طور کامل رعایت شود. در این خصوص می‌توان از شیشه سکوریت مات یا انواع دیگر از آن فضای داخل قابل مشاهده نیست، استفاده کرد. با این حال، به طور کلی نگرانی خاصی جهت حفظ حریم خصوصی افراد در استفاده از کابین دوش شیشه‌ای وجود ندارد.

 

کابین دوش حمام لاریس

 

قیمت کابین دوش شیشه‌ای اتاق خواب به چه صورت است؟

قیمت این نوع از حمام تحت تاثیر فاکتورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، مساله‌ای که وجود دارد این است که شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، نسبت به خرید یکی از انواع مختلف آن اقدام کنید. در واقع قیمت‌های حمام شیشه‌ای اتاق خواب بسته به موارد مختلف دارای تنوع بوده و اینگونه نیست که همگی از قیمت بالایی برخوردار باشند. در ادامه به مهم‌ترین فاکتورهایی که بر قیمت کابین دوش شیشه‌ای تاثیرگذار خواهد بود اشاره خواهیم کرد.

 

امکانات داخل کابین دوش حمام

پیش‌تر نیز اشاره شد که امکانات داخل کابین دوش شیشه‌ای متفاوت بوده و از نوع ساده تا امکانات فول آن در دسترس است. طبیعی است که هر اندازه امکانات کابین بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت و برعکس. با این حال، در نمونه‌های گران قیمت، برخی از امکانات به کار برده شده بیشتر جنبه لوکس بودن دارد. بنابراین اگر شما به دنبال خرید کابین دوش شیشه‌ای ارزان هستید می‌توانید از برخی امکانات صرف‌نظر کنید. از جمله این امکانات می‌توان به وجود صفحه نمایش LCD و برخی امکانات دیگر اشاره کرد. هر چند که داشتن اینگونه امکانات نیز فضای خاصی به دکوراسیون حمام و خانه خواهد بخشید.

 

جنس شیشه کابین دوش

جنس شیشه کابین دوش شیشه‌ای معمولا از شیشه سکوریت یا همان شیشه نشکن است. اما خود این شیشه‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که ممکن است قیمت آنها نیز متفاوت باشد. معمولا ضخامت و میزان مقاومت شیشه در برابر ضربه از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بهتر است از قبل در خصوص انواع شیشه‌ها در ساخت کابین دوش شیشه‌ای تحقیق کنید و متناسب با بودجه خود اقدام به خرید یکی از آنها کنید.

 

ابعاد و اندازه کابین دوش حمام

اندازه کابین دوش شیشه‌ای نیز بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. معمولا در اندازه‌های متفاوت می‌توان آنها را تولید کرد. به همین دلیل کم یا زیاد بودن طول و عرض شیشه‌ها نیز بر قیمت تاثیرگذار خواهند بود. البته در اینجا بیشتر بحث عرض شیشه‌ها مطرح است. چرا که معمولا طول آنها یکسان است. در هرصورت توجه به ابعاد کابین دوش هم برای قیمت و هم استفاده بهینه در حمام مهم است و باید قبل از خرید مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

قاب کابین دوش شیشه‌ای

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر قیمت کابین دوش، قاب آن خواهد بود. این قاب‌ها می‌توانند در انواع مختلف آلومینیومی، پلاستیکی یا انواع دیگر تولید شوند که قیمت و کارایی هر کدام از آنها نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین قبل از خرید بهتر است به قیمت و جنس قاب مورد استفاده برای کابین دقت کرده و در این خصوص تحقیق کنید.

 جمع بندی

به تعریف کابین دوش شیشه‌ای، مزایا و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن اشاره کردیم. به احتمال زیاد خانه شما نیز گزینه مناسبی برای استفاده از کابین دوش شیشه‌ای خواهد بود. هر چند که شاید در ابتدا این تصور را نداشته باشید. با گرفتن مشاوره از متخصصان می‌توانید نسبت به تعیین محلی مناسب برای استفاده از کابین دوش اقدام کنید. این محل می‌تواند در داخل حمام یا اتاق خواب شما باشد. ضمن آنکه علاوه بر حمام شیشه‌ای، گزینه‌های دیگری مانند جکوزی شیشه‌ای یا سونا شیشه‌ای وجود دارند که می‌توانید به آنها فکر کنید.

برای سفارش، مشاوره و طراحی کابین دوش شیشه ای حمام و داخل منزل همین حالا با ما تماس بگیرید!

 

 

شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس