دلیل استفاده از سقف کاذب در حمام

دلیل استفاده از سقف کاذب در حمام

 

استفاده از سقف‌های گچی و سیمانی در حمام از گذشته تا به امروز مشکلات زیادی را برای صاحبان‌ خانه‌ها به وجود آورده است. این سقف‌ها با جذب رطوبت نم می‌دهند و علاوه بر ایجاد ترک بر روی دیوار و پوسته‌پوسته شدن آن زیبایی حمام را از بین می‌برند‌. به همین دلیل است که سقف‌های گچی و سیمانی خسارت‌های زیادی ایجاد خواهند کرد. برای رفع این مشکلات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توان از سقف کاذب در حمام استفاده کرد؛ زیرا این سقف‌ از ایجاد رطوبت و نم در سقف جلوگیری می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

نکته اینجاست که سقف‌های کاذب نیز انواع باکیفیت و بی‌کیفیت دارند و شما باید مطمئن شوید که از فروشگاهی مطمئن خرید می‌کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات و محصولات شرکت کابین دوش لاریس که در ساخت و تولید پارتیشن شیشه‌ای حمام، کابین دوش و به‌طورکلی طراحی و اجرای حمام‌های لوکس حرفه‌ای است، کمک بگیرید. این شرکت در این زمینه سابقه‌ای طولانی دارد و علاوه بر زیبایی، امنیت را نیز به شما هدیه خواهد داد.

در این مطلب تلاش می‌کنیم مشکلات سقف‌های قدیمی و دلایل استفاده از سقف کاذب در حمام را بیان کنیم تا شما بتوانید در زمان طراحی حمام خانه یا اتاق‌های هتل انتخابی مناسب داشته باشید.

 

کابین دوش شیشه ای

چرا از سقف کاذب در حمام استفاده کنیم؟

با توجه به مشکلاتی که برای سقف‌های معمولی بیان کردیم، اولین جایگزینی که برای این سقف‌ها به نظر می‌رسد، سقف کاذب است؛ اما سوال اینجاست که آیا این سقف‌ها واقعا گزینه مناسبی برای حمام هستند؟ در ادامه این بخش دلایلی را مطرح می‌کنیم که نشان می‌دهند سقف کاذب یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمام است.

  • جلوگیری از بروز مشکلات رطوبتی

سقف کاذب برخلاف سقف معمولی از رسیدن رطوبت به سقف حمام جلوگیری می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود سقف پوسته‌پوسته نشود و ترک برندارد؛ بنابراین استفاده از این سقف از ایجاد لکه‌های ناشی از جذب رطوبت جلوگیری می‌کند تا نمای حمام زشت نشود‌؛ درنتیجه زیبایی حمام حفظ می‌شود. حتی می‌توان با استفاده از طرح‌های مختلف سقف‌ کاذب به آن زیبایی دوچندانی داد تا افراد از زیبایی حمام لذت ببرند و هنگام استفاده از آن به آرامش برسند.

علاوه بر این‌ها سقف کاذب جاذب رطوبت نیست و به‌اصطلاح نم نمی‌کشد. به همین دلیل با جلوگیری از ایجاد خسارت‌های ناشی از رطوبت دائم، از سقف اصلی حمام محافظت می‌کند و نمی‌گذارد آسیبی به آن برسد. با توجه به این موضوع استفاده مداوم از حمام در هتل‌ها و میهمان سراها هیچ آسیبی به سقف نمی‌رساند. پس سقف کاذب می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و باعث شود استفاده از آن مقرون‌به‌صرفه باشد.

 

  • پوشش دهی کامل تأسیسات ساختمانی

اکثر مواقع در سقف اصلی حمام تأسیسات ساختمانی و جزئیات آن در معرض دید قرار می‌گیرند. این موضوع به‌خصوص در ساختمان‌های قدیمی بیشتر دیده‌شده و باعث می‌شود نمای حمام زشت به نظر برسد و زیبایی آن از بین برود. به همین دلیل معمولا در این مواقع استفاده از سقف کاذب در حمام پیشنهاد می‌شود.

این سقف از مصالح کم‌وزن ساخته شده است و با فاصله‌ای معین از سقف اصلی حمام تأسیسات ساختمانی را پوشش می‌دهد. این پوشش موجب زیباتر شدن حمام در ساختمان‌های لوکس یا هتل‌ها و میهمان سراها می‌شود. هم‌چنین با پوشاندن تأسیسات ساختمانی می‌تواند معايب سقف اصلی را بپوشاند و باعث شود این معايب به چشم نیایند. پس با استفاده از سقف کاذب در حمام علاوه بر پوشش تأسیسات ساختمانی می‌توان به فضای داخلی حمام جذابیتی چشم‌نواز اضافه کرد.

 

استفاده از سقف کاذب

 

  • سرعت بالا و راحتی در اجرای آن

معمولا نصب سقف کاذب بر روی سقف اصلی بسیار آسان و بدون مشکل زیادی انجام می‌شود. وزن این سقف بسیار کم است و به همین دلیل نصب آن کاملا آسان خواهد بود. هم‌چنین معمولا به‌صورت یکپارچه و تایل دار مورداستفاده قرار می‌گیرد تا نصاب بتواند آن را به‌راحتی در حمام‌هایی با معماری‌های خاص نیز قرار بدهد. توجه به همین جزئیات در طراحی است که نصب آن را راحت خواهد کرد.

 

  • دسترسی به تجهیزات و ایمنی بالا

این سقف به اسکلت یا سازه ساختمان وصل می‌شود و باری که دارد را به سازه وارد می‌کند. حتی می‌توان برای آسانی کار آن را به سقف اصلی حمام جوش داد و به آن آویزان کرد‌؛ زیرا این سقف وزن زیادی ندارد و سبک است.

این ویژگی ایمنی این سقف را بالا خواهد برد تا نگرانی از بابت نصب آن در سقف حمام ایجاد نشود؛ بنابراین استفاده از سقف کاذب در حمام موجب می‌شود سقف و دیواره‌ها در مواقع زلزله تخریب نشوند و ریزش پیدا نکنند. علاوه بر این‌ها بین سقف اصلی و سقف کاذب فضای خالی قرار دارد. این فضا باعث می‌شود که در زمان بروز مشکل بتوان به‌راحتی به تأسیسات و تجهیزات ساختمانی دسترسی پیدا کرد.

 

سقف کاذب در حمام

 

  • انعطاف‌ پذیری

سقف کاذب در حمام به‌صورت انعطاف‌پذیر طراحی شده است. این ویژگی‌ کمک می‌کند که بتوان از این سقف در حمام‌های مختلف با طراحی‌ها و اندازه‌های متفاوت استفاده کرد. همچنین این ویژگی امکان اجرای طرح‌های مختلف در سقف حمام را به شما می‌دهد؛ بنابراین افراد با توجه به سلیقه و علایق خود می‌توانند با طرح‌های متنوع به حمام و سقف آن زیبایی چشم‌نوازی ببخشند.

 

  • امکان نورپردازی مناسب

سقف‌ کاذب این ویژگی را دارد که می‌توان در آن از چراغ‌های سقفی استفاده کرد. با استفاده از این چراغ‌ها می‌توان نوری همه‌جانبه را در حمام ایجاد کرد. این نورپردازی مناسب می‌تواند باعث شود فضای داخلی حمام بزرگ‌تر به نظر برسد و جلوه‌گری بیشتری داشته باشد. به‌علاوه نورپردازی قوی محیطی مناسب را برای آرایش کردن خانم‌ها در حمام فراهم می‌کند.

علاوه بر این‌ها گاهی اوقات در سقف کاذب حمام از چراغ‌های مخفی استفاده می‌کنند. استفاده از نورپردازی مخفی کمک می‌کند بعضی قسمت‌های حمام مثل وان حمام، روشویی، توالت فرنگی و... برجسته به نظر برسند و فوکوس شوند. درنتیجه با نورپردازی مناسب می‌توان زیبایی خیره‌کننده در آن ایجاد کرد که برای حمام‌های خانه‌های لوکس یا هتل‌ها بسیار جذاب است.

 

  • مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی

سقف کاذب برای بازسازی حمام‌های خانه‌های قدیمی نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. چراکه این سقف در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم است و حشرات موجود در سازه ساختمان یا رطوبت حمام نمی‌توانند آسیبی به آن برسانند. این ویژگی همچنین باعث می‌شود که حشرات موذی ساختمان‌های قدیمی دیگر راهی برای ورود به ساختمان نداشته باشند و آسایش شما به‌طور کامل حفظ شود.

 

بهترین نوع سقف کاذب

 

بهترین نوع سقف کاذب در حمام کدام است؟

امروزه سقف‌های کاذب در مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند. از ساده‌‌ترین سقف‌های کاذب می‌توان نوع PVC را نام برد. این محصول برای افرادی که طراحی ساده می‌خواهند مناسب شده است. یکی دیگر از انواع سقف کاذب که از پارچه‌ای با جنس PVC ساخته‌شده، سقف کاذب کشسانی نام دارد. این سقف در برابر رطوبت و آب مقاوم شده است.

یکی دیگر از محصولات PVC سقف کاذب دکوراتیو است. این سقف تایل‌های معرقی دارد؛ پس می‌توان آن را در طرح‌های متنوع و دلخواه برش داد و از آن استفاده کرد. تایل پلکسی از دیگر متریال‌ مناسب برای طراحی سقف کاذب است که معمولا برای پوشش تأسیسات سقفی از رنگ دوغی آن استفاده می‌شود. نوع دیگر تایل پلکسی آسمان مجازی است که می‌توان بر روی آن طرح موردنظر را چاپ کرد. هم‌چنین آسمان مجازی می‌تواند نور را از خود عبور دهد. به‌ همین‌ دلیل استفاده از آن باعث زیبایی محیط می‌شود.

با توجه به موارد مطرح‌شده انواع مختلف سقف کاذب را می‌توان در حمام استفاده کرد. چراکه این سقف‌ها اغلب دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل ضدآب، عایق حرارت، عایق صدا و... هستند که می‌توانند موردتوجه شما قرار بگیرند و شما را به استفاده از آن‌ها ترغیب کنند.

 

مدل های سقف کاذب حمام

 

مشکلات استفاده از سقف‌های معمولی

سقف‌های معمولی حمام که معمولا گچی و سیمانی هستند، رطوبت زیادی را جذب می‌کنند و نم برمی‌دارند. با جذب رطوبت سقف حمام کم‌کم پوسته‌پوسته شده و ترک‌های عمیق و بزرگ در آن ایجاد خواهد شد. به‌این‌ترتیب زیبایی حمام از بین رفته و آرامش خاطر افراد نیز هنگام استفاده از حمام از بین می‌رود. چراکه این ترک‌ها می‌تواند ایمنی آن‌ها را به خطر بیندازد و در بعضی ساختمان‌های قدیمی حتی باعث ریزش سقف حمام شود.

با توجه به این موضوع برای حفظ ایمنی حمام لازم است که هر چند سال یک‌بار آن را بازسازی و در موارد حادتر سقف را از ابتدا ساخت. علاوه بر این‌ها سقف‌های معمولی مصالح مورداستفاده و سازه ساختمان را در معرض دید قرار می‌دهند که این وضعیت باب میل بسیاری از افراد نیست؛ بنابراین سقف‌های گچی و سیمانی علاوه بر از بین بردن زیبایی حمام در درازمدت خسارت‌های زیادی را هم ایجاد خواهند کرد و باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شوند.

با توجه به دلایل مطرح‌شده برای استفاده از سقف کاذب در حمام، می‌توان گفت که این نوع سقف‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طراحی حمام هستند. تنوع طرح‌ها و رنگ‌های سقف کاذب باعث می‌شود که حمام شما بسیار زیبا شده و طراحی سقف آن متناسب با رنگ دیوارها و سایر اجزای حمام انجام شود. همچنین اگر می‌خواهید از سقف و دیواره‌های حمام خود در برابر زلزله و رطوبت محافظت کنید، می‌توانید سقف اصلی حمام خود را با سقف کاذب پوشش دهید.

مشاوران ما در لاریس برای طراحی انواع زیردوشی، کابین و پارتیشن حمام در کنار شما خواهند بود تا اط فضای حمام بهترین استفاده بشود. این شرکت از محصولات مرغوب و حرفه‌ای کابین‌های دوش حمام لوکس استفاده می‌کند تا شما برای مدت‌ها نیازی به تعویض و یا تعمیر نداشته باشید. همچنین طراحان لاریس متناسب با شیوه طراحی منزل، بهترین انتخاب‌ها را به شما ارائه می‌دهند. با استفاده از خدمات این شرکت می‌توانید هزینه‌های خود را به حداقل برسانید؛ چراکه لاریس محصولات خود را با قیمتی رقابتی و به‌صرفه به شما عرضه می‌کند.

 

شرکت کابین دوشی حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس