مشخصات اتاق دوش استاندارد چیست؟

مشخصات اتاق دوش استاندارد چیست؟

 

اتاق دوش استاندارد: به مرور با پیشرفت ابزار و تکنولوژی، انسان تمام آنچه که دارد را در خدمت گرفت تا  آرامش و راحتی بیش‌تر در فضای خانه ایجاد کند. خانه‌ها هر روز مدرن‌تر شده و این امر حمام خانه‌ها را نیز نادیده نگرفته است. شاید در زمان‌های قبل در دکوراسیون یک خانه فقط به قسمت‌ پذیرایی و آشپزخانه توجه می‌‍‌شد، اما امروزه همه‌ی قسمت‌ها از دکوراسیون و معماری خاص برخوردار هستند. حالا ما یک زندگی کامل و مجهز داریم. درمورد دوش و حمام نیز همین‌طور بوده است. جمع‌آوری کابین، دوش و حمام در یک عنصر مولد یک کابین دوش مدرن هستند.

شرکت لاریس فعالیت خود را از سال 1386 در زمینه کابین دوش و تجهیزات آن آغاز کرده است و با به‌کار‌گیری مرغوب‌ترین مواد اولیه وارداتی از چین و ترکیه، بهترین خدمات را به شما عرضه می‌دارد. در این بخش به نکات و آن‌چه که لازم است در مورد خصوصیات اتاق دوش استاندارد بدانید، اشاره خواهد شد.

 

اتاق دوش چیست؟

شاید تا به حال نام اتاق دوش، کابین دوش و یا دوردوشی حمام به گوشتان خورده باشد. اتاق دوش محفظه‌ای کامل به همراه پانل پشتی و زیر دوشی است که اجازه خروج آب از اتاق دوش را نمی‌دهد و ویژگی‌های آن به همین جا ختم نمی‌شود. اتاق دوش علاوه بر رعایت نکات بهداشتی موجب ایجاد فضایی لوکس و شیک در حمام و یا محل کار شما می‌شود.

 

آیا کابین دوش برای تمام حمام‌ها مناسب است؟

در مسئله کابین دوش و مناسب بودن یا نبودن آن برای حمام شما، مهم‌ترین نکته ابعاد حمام است. شما باید در این زمینه ابعاد حمام خود را در نظر بگیرید تا ببینید اصلا می‌توانید یک اتاق دوش در حمام داشته باشید و یا خیر، و اگر فضای مناسب دارید، این فضا به شما اجازه نصب حمام دوش در چه ابعادی را می‌دهد.

 

قیمت کابین دوش حمام

 

انواع کابین دوش حمام

کابین دوش را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد: اتاق دوش و دور دوشی همان پارتیشن دوش.

اتاق دوش به فضای در بسته‌ای که تمام تجهیزات لازم برای دوش گرفتن در آن وجود دارد گفته می‌شود که می‌تواند در فضایی غیر از حمام نیز نصب شود.

و اما دور دوشی به فضایی که اطراف دوش قرار می‌گیرد تا آن را از سایر قسمت‌های حمام و نیز سرویس بهداشتی در صورت وجود جدا کند، گفته می‌شود. هر دوی این کابین‌ها نیز در دو مدل فریم دار و یا بدون فریم یا همان فریم‌لس تولید می‌شوند. فریم همان قابی است که در ابعاد اتاق دوش قرار می‌گیرد.

 

سایز استاندارد کابین دوش حمام

برای کابین دوش تنها یک سایز مشخص که نتوان از آن تخطی کرد وجود ندارد و شما می‌توانید بسته به فضا و نیز انتخاب و سلیقه‌ی خودتان، مشخص کنید که کابین دوش حمام در چه سایزی برای شما تولید شود. البته در نوع پیش‌ساخته آن که فقط نیاز به نصب دارد، ممکن است سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ و در ابعاد مشخص وجود داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد کابین دوش در اندازه‌های مختلف طبق خواست مشتری تولید می‌شود اما استانداری نیز در این زمینه وجود دارد.

  • ارتفاع سینی دوش بین 30 تا 40 سانتی‌متر متغیر است.
  • ارتفاع قابل‌قبول برای دیوار‌های اتاق دوش از 2 تا 2 متر و 30 سانت است. با این‌حال ممکن است دیوار اتاق دوش با ارتفاع 1 متر و 90 نیز موجود باشد.
  • عمق 80 سانتی‌متر به بالا قابل‌قبول‌ترین عمق استاندارد برای کابین دوش است. این عمق گاها در اندازه 70 سانتی‌متر نیز دیده می‌شود که عمق استاندارد محسوب نمی‌شود.
  • عرض اتاق دوش می‌تواند بسیار متغیر باشد. برای یک داشتن یک دوش کامل در فضایی مناسب عرض 90 تا 100 سانتی‌متر می‌تواند فضای مناسبی باشد.

درباره مناسب‌ ترین ابعاد کابین دوش حمام بیشتر بخوانید.

 

 

اجزای کابین دوش کدام‌ها هستند؟

به صورت کلی یک کابین دوش شامل شیشه برای ابعاد و بدنه، فریم‌های آلومینیومی، یراق‌آلات، درزگیر و نوار و نیز زیر دوشی است. تمام این اجزاء می‌تواند بسته به سلیقه مشتری رنگ و طرح‌های مختلفی داشته باشند.

علاوه بر اجزاء متداول کابین دوش شما می‌توانید بسته به انتخاب خود جکوزی، ماساژور و سایر بادی جک‌ها را نیز برای آرامش و راحتی بیش‌تر به مجموعه کابین حمام خود اضافه کنید.

با اجزای کابین حمام بیشتر آشنا شوید.

 

کابین دوش شیشه ای

 

جنس مناسب کابین دوش

جنس کابین دوش می‌تواند از نوع شیشه و یا طلق‌های مستحکم مناسب این کار باشد. با این حال نوع تمام شیشه انتخاب بهتر و عاقلانه‌تری است چرا که اتاق دوش نیاز به تمیز کردن مداوم دارد تا اثری از لکه‌های آب و... دیده نشود و نوع شیشه‌ای علاوه بر زیبایی و درخششی که دارد، در برابر مواد شوینده مقاوم‌تر بوده و نیز راحت‌تر و با سرعت بیش‌تری تمیز خواهند شد.

این شیشه‌ها سکوریت و نشکن بوده و در ضخامت‌های مختلف وجود دارد. شیشه‌های سکوریت به راحتی نمی‌شکنند و در صورت شکستن به قطعات ریز و بدون گوشه و صیقلی تقسیم می‌شوند که کم‌ترین خطر جانی را داشته باشند. ضخامت این شیشه ‌ها می‌تواند از 4 تا 10 میلی‌متر باشد.

 

زیردوشی استاندارد

جنس و اندازه زیر دوشی نیز استاندارد خاص خود را دارد، با این حال تنوع موجود در آن‌ها به شما حق انتخاب می‌دهد. زیر دوشی در دو نوع مربع و مستطیل و نیز برای هماهنگ شدن با ابعاد حمام شما در نوع زاویه‌دار و قوسی شکل نیز تولید می‌شوند. ابعاد زیر دوشی‌ها معمولا از 80 در 80، تا 90 در 120 است. جنس زیر دوشی نیز باید طوری باشد که توان تحمل وزن بالا را نیز داشته باشد و به‌زودی شکسته و یا خم نشود. زیردوشی در جنس‌های مختلفی مانند سرامیک، فایبرگلاس، سنگ و ... تولید می‌شود با این‌حال بهترین جنس در این زمینه آنتی‌باکتریال و یا تمام آکرلیک است که از لغزش نیز جلوگیری می‌کنند.

 

دوردوشی با فریم یا بدون فریم!

دوردوشی‌های فریم لس میتوانند انتخاب بهتری باشند. با وجود رسوب و چربی‌ها در حمام استفاده از یراق‌آلات بیش‌تر در دوردوشی که در نوع با فریم آن این اتفاق می‌افتد، همراه خود دردسر بیش‌تری برای تمیز کردن خواهند داشت. همچنین رطوبت موجود در حمام عمر این یراق‌آلات را کم ‌می‌کند. بنابراین برای زیبایی ظاهر بیش‌تر، عمر بیش‌تر و سهولت در تمیز کردن، دوردوشی فریم‌لس انتخاب هوشمندانه‌تری است.

 

برای داشتن محیطی شیک و زیبا حتی در داخل حمام، استفاده و نصب اتاق دوش گزینه‌ی بسیار خوبی است. با این کار قسمت دوش گرفتن از سایر قسمت‌های حمام جدا شده و مانع از خیس شدن آن‌ها می‌شود. اتاق دوش را می‌توان در حمام شخصی خانه، اتاق مستر، آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و ... نصب کرد و بهترین راه برای هرچه لوکس‌تر شدن محیط شما هستند. برای سفارش اتاق دوش با بهترین کیفیت در مواد اولیه و طرح‌هایی زیبا و متنوع می‌توانید به سایت شرکت لاریس www.larisco.ir سری‌ بزنید و برای دریافت مشاوره با مشاوران ما تماس بگیرید. ما تمام توان و تجربه‌ی خود را برای ارئه بهترین خدمات به شما به‌کار گرفته‌ایم.

 

 پیج اینستاگرام لاریس

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس