راهنمای خرید زیر دوشی حمام

راهنمای خرید زیر دوشی حمام

زیر دوشی حمام یکی از گزینه‌های مدرن و جدید طراحی داخلی است که برای جدا کردن محدوده دوش از بقیه فضای حمام به کار می‌رود. زیر دوشی‌های حمام تنوع بسیار زیادی دارند و در اندازه‌ها، شکل‌ها و از جنس‌های گوناگونی تولید و ارائه می‌شوند.

تنوع بالای انواع زیر دوشی به قدری زیاد است که در بعضی موارد خریداران را با این سوال مواجه می‌کند که کدام نوع بیشتر برای محیط حمام یا طراحی داخلی خانه آنها مناسب است؟ برای جواب این سوال و آشنایی با انواع زیر دوشی و مهم‌ترین معیارهای انتخاب آن، ادامه این مطلب از لاریس را دنبال کنید.

 

مهمترین معیارهای انتخاب زیر دوشی خوب

انتخاب زیر دوشی مناسب حمام تا حد زیادی به مشخصات و اندازه حمام بستگی دارد. انواع زیر دوشی برای محیط‌های گوناگون طراحی می‌شوند و حمام شما هر اندازه و مشخصاتی که داشته باشد می‌توانید با انتخاب نوع مناسب زیر دوشی به آن جلوه‌ای متمایز بدهید. به طور کلی زیر دوشی های حمام از نظر نوع اجرا و نصب به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • زیر دوشی‌های تخت
  • زیر دوشی‌های برجسته
  • زیر دوشی‌های رختکن‌دار (Walk-in)

در ادامه با مشخصات هر کدام از این انواع زیر دوشی حمام و ملزومات استفاده از آنها بیشتر آشنا می‌شوید. قبل از پرداختن به این موضوع اگر درباره ابعاد زیر دوشی نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید کلیک کنید و مطلب ما را در این موضوع مطالعه فرماید.

 

طرح های جدید زیر دوشی حمام

 

زیر دوشی‌ های تخت

همان طور که از نام آنها می‌توان حدس زد، زیر دوشی‌های حمام تخت بدون اختلاف سطح از کف حمام نصب می‌شوند. در این نوع از زیر دوشی محدوده دوش هم سطح یا حتی کمی پایین‌تر از کف حمام قرار می‌گیرد. زیر دوشی‌های تخت باعث می‌شوند یکپارچگی طراحی حمام تا حد زیادی حفظ بشود. اما به خاطر نیاز به لوله‌کشی توکار و همچنین نصب سرامیک‌های اطراف بعد از نصب آنها، لازم است در هنگام ساخت منزل یا بازسازی برای استفاده از آنها تصمیم‌گیری شود. به همین دلیل این دسته از زیر دوشی های حمام بیشتر در واحدهای تازه‌سازی که معماری و طراحی متمایز و مدرنی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

زیر دوشی های برجسته

زیر دوشی های برجسته رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع زیر دوشی حمام هستند که امکان نصب آنها در بیشتر منازل وجود دارد. زیر دوشی‌های برجسته با ایجاد کمی اختلاف سطح از کف حمام نصب می‌شوند و با طراحی زیبا و منحصر‌به‌فردی که دارند، به شکل چشم‌گیری جذابیت محیط را افزایش می‌دهند. زیر دوشی‌های برجسته تنوع بسیار زیادی از نظر اندازه، شکل، رنگ و همچنین جنس محصول دارند و همین ویژگی باعث می‌شود امکان نصب آنها در هر محیطی وجود داشته باشد.

 

زیر دوشی های رختکن‌دار

زیر دوشی های رختکن دار در هر دو نوع تخت و برجسته عرضه می‌شوند و چیزی که باعث تمایز آنها می‌شود، داشتن یک فضای جانبی برای ورود به زیر دوشی و محدوده دوش است. این ویژگی باعث می‌شود زیر دوشی‌های رختکن‌دار فضای بیشتری برای نصب نیاز داشته باشند اما با جدا کردن کامل محدوده دوش از رختکن، کارایی بیشتری از انواع تخت و برجسته دارند. با اینکه این دسته از زیر دوشی‌ حمام هم تنوع شکل و اندازه نسبتا بالایی دارد، شکل مستطیلی آنها که به دو محدوده هم اندازه دوش و رختکن تقسیم می‌شود بیشتر رایج است.

 

خرید زیردوشی مناسب حمام خانه من

افرادی که در مرحله ساخت یا بازسازی کلی واحد مسکونی قرار دارند، با انتخاب زیر دوشی حمام تخت و نصب آن در مرحله نصب تاسیسات حمام می‌توانند از داشتن حمامی مدرن با طراحی یکپارچه با فضای کلی واحد اطمینان پیدا کنند. در مقابل، زیر دوشی‌های برجسته برای نصب فقط به اتصال به راهاب حمام نیاز دارند و می‌توانند به هر حمامی اضافه بشوند. برای همین بیشتر افرادی که می‌خواهند با ایجاد تغییرات جزئی طراحی داخلی منزل و حمام خود را به روز و مدرن کنند، زیر دوشی های برجسته را انتخاب می‌کنند که نصب و اجرای بسیار ساده‌تری از انواع تخت دارند.

زیر دوشی‌ های رختکن‌دار گزینه دیگری هستند که برای اجرا نیاز به فضای بیشتری دارند. زیر دوشی های رختکن‌دار برجسته به راحتی در حمام‌هایی که ساخته شده‌اند قابل نصب هستند و یکپارچگی بیشتری از زیردوشی های برجسته معمولی دارند. نمونه‌های تخت و توکار آنها هم با داشتن فضای بیشتر به افراد برای قرار دادن حوله و لباس، کارایی به مراتب بیشتری از زیر دوشی‌های تخت معمولی دارند.

 

مزایای استفاده و خرید زیر دوشی حمام

زیر دوشی حمام فقط یک گزینه لوکس برای افزایش زیبایی یا ایجاد فضایی مدرن در حمام واحدهای مسکونی نیستند و مزایای گسترده‌ای دارند. بعضی از این مزایا را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • جلوگیری از نشت آب و حفظ رطوبت در حمام
  • تمیز کردن بسیار راحت و ساده
  • طول عمر بالا با میانگین 20 تا 30 سال
  • تفکیک فضای حمام به محدوده دوش و خارج آن و یکپارچه کردن حمام
  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه

بهتر است توجه داشته باشیم که زیر دوشی های حمام با اینکه گزینه‌ای مدرن و امروزی برای بهبود طراحی حمام هستند، در مقابل گزینه‌های لوکس و مدرن دیگر، از وان‌های جکوزی دار گرفته تا کابین های شیشه ای دوش هزینه ناچیزی دارند. طول عمر بسیار بالای آنها و مزیت بهداشتی بودن آنها به خاطر جلوگیری از ایجاد و حفظ رطوبت باعث می‌شود زیر دوشی حمام یک محصول ارزشمند باشد.

 

قبل از خرید زیردوشی حمام به این نکات توجه کنید

در بخش‌های قبل انواع زیر دوشی حمام با توجه به مرحله ساخت واحد مسکونی و اندازه حمام معرفی شد. در این بخش انواع زیر دوشی حمام بر اساس جنس و شکل با توجه به محیط نصب بررسی می‌شود.

 

مدل جدید زیر دوشی

 

زیر دوشی سرامیکی

یکی از رایج‌ترین انواع زیر دوشی حمام است که از چینی یا سرامیک بهداشتی مخصوص ساخته می‌شود و استحکام بسیار بالایی دارد. وزن بسیار زیاد آنها باعث می‌شود به پایه‌های قدرتمندی نیاز داشته باشند و نصب آنها تا حدی دشوار است. اما هنگامی که زیر دوشی حمام سرامیکی درست نصب شود، سال‌های سال بدون مشکل می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

زیر دوشی اکریلیک

زیر دوشی‌های حمام اکریلیک وزن بسیار سبکی دارند و وقتی درست نصب شوند استحکام بالایی دارند. از نظر جلوه و زیبایی چیزی از زیر دوشی سرامیکی و سنگی کم ندارند و به همان راحتی تمیز می‌شوند. اما نصب غیراصولی یا فشار بیش از حد آنها را آسیب‌پذیر می‌کند.

 

زیر دوشی سنگ رزین

سنگ رزین یک ماده مصنوعی است که از ترکیب اپوکسی، پودر سنگ و اکریلیک رزین ساخته می‌شود. زیر دوشی‌های سنگ رزین از نظر مقاومت درست بین زیر دوشی‌های سرامیکی و اکریلیک قرار می‌گیرند و طراحی بسیار زیبایی دارند.

 

زیر دوشی حمام مربعی

بهترین گزینه برای حمام‌های با اندازه متوسط و کوچک زیر دوشی های حمام مربعی هستند. یکی از جذابیت‌های اصلی این دسته از زیر دوشی حمام انعطاف بالای آنها در محل قرارگیری در و ورودی زیر دوشی است. در نصب زیر دوشی‌های مربعی دوش معمولا در گوشه قرار می‌گیرد. وقتی از زیر دوشی حمام مربعی در حمام‌های با اندازه متوسط و بزرگ استفاده شود، امکان نصب درهایی که به بیرون باز می‌شوند وجود دارد. در مقابل، در حمام‌هایی که فضای محدودی دارند، درهای تاشو یا کشویی کارایی بیشتری دارند.

 

زیر دوشی حمام مستطیلی

زیر دوشی حمام مستطیلی یکی دیگر از انواع بسیار رایج زیر دوشی حمام است که طول بیشتری از زیر دوشی مربعی دارد و برای حمام‌هایی که به شکل مستطیلی طراحی شده‌اند به کار برده می‌شود. واحدهایی که سرویس حمام و دستشویی مشترک دارند با استفاده از این زیر دوشی جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کنند. زیر دوشی حمام مستطیلی گزینه‌ای عالی برای نصب در کشویی یا ریل پرده حمام است. زیر دوشی حمام مستطیلی رختکن‌دار با ارائه فضای مناسب برای قرارگیری حوله و لباس در فضایی محدود، کارایی بسیار زیادی ارائه می‌دهد.

 

زیر دوشی حمام نیم گرد

طراحی زیر دوشی حمام نیم گرد مانند حرف D است و برای حمام‌های باز که داخل سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند گزینه‌ای عالی است. زیر دوشی‌های نیم گرد فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند و از یک طرف به دیوار متصل می‌شوند. جلوه کاملا مدرن و متمایز آنها باعث شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای واحدهای نوساز و لوکس باشند.

 

زیر دوشی حمام ربع دایره

بسیاری از واحدهای مسکونی امروزی با حمام‌های بسیار کوچک طراحی می‌شوند که امکان استفاده از زیر دوشی‌های نیم گرد، مربعی یا مستطیلی را ندارند. زیر دوشی حمام ربع دایره یا قطاعی در گوشه حمام قرار می‌گیرد و با اشغال کمترین فضای ممکن، امکان تجربه مدرن استفاده از زیر دوشی را به ساکنین می‌دهد. از این نوع زیر دوشی در حمام‌های با سرویس بهداشتی مشترک با فضای تنگ و محدود هم استفاده می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب از لاریس، تولید کننده انواع کابین شیشه‌ای حمام و زیر دوشی حمام انواع زیر دوشی حمام معرفی شد و معیارهای انتخاب آنها بررسی شد. زیر دوشی حمام گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد تحول در طراحی واحد مسکونی و دادن جلوه‌ای مدرن و متمایز به آن است. لاریس یکی از معتبرترین برندهای ایرانی تخصصی تولید کننده زیر دوشی و کابین‌های شیشه ای دوش است که تجربه زیادی در ارائه خدمات به مشتریان دارد. کابین‌های شیشه ای حمام با زیر دوشی حمام ارائه می‌شوند و با بستن محدوده دوش با پنل‌های شیشه‌ای امکان تجربه‌ای آرامش‌بخش و سرزنده به افراد را می‌دهند.

اگر می‌خواهید طراحی داخلی واحد مسکونی خود را متحول کرده و در محیطی مدرن زندگی کنید، استفاده از کابین شیشه ای حمام یک راهکار عالی است. همچنین خرید و نصب زیر دوشی حمام با کمترین هزینه به شما کمک می‌کند به این هدف نزدیک شوید. برای آشنایی با انواع راهکارهای استفاده از کابین شیشه ای حمام و زیر دوشی حمام که مناسب منزل شما باشند، همین حالا می‌توانید برای مشاوره با لاریس تماس بگیرید.

 

 

خرید زیر دوشی حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس