چه چیزهایی را نباید در حمام نگهداری کنید ...

چه چیزهایی را نباید در حمام نگهداری کنید!

کمدها و کابینت‌های حمام می‌توانند فضای زیادی را برای لوازم آرایشی، ملحفه‌ها، داروها و موارد دیگر فراهم کنند، به‌ویژه برای کسانی که فضاهای کوچکی دارند.

با این حال، بسیاری از اقلامی که معمولاً در حمام نگهداری می‌شوند، در واقع باید در یک محیط خنک و خشک که نوسانات شدید دما و رطوبت را تجربه نمی‌کند، نگهداری شوند.

نگه داشتن این وسایل در حمام می‌تواند به آنها آسیب رسانده یا باعث ایجاد خطراتی برای سلامتی شوند. در این نوشتار از گروه لاریس تولید کننده کابین دوش حمام و انواع زیردوشی حمام در مورد محصولاتی که به طور خاص توصیه می‌شود در حمام نگهداری کنید، صحبت خواهیم کرد.

 

 

چه چیزهایی را نباید در حمام نگهداری کنید!

دارو

داروی خود را در قفسه دارو در حمام نگه ندارید. داروها و ویتامین‌ها باید در دمای اتاق بین 68 تا 77 درجه فارنهایت نگهداری شوند. نگه داشتن دارو در مکانی مملو از رطوبت، مانند حمام، می‌تواند باعث از بین رفتن خاصیت دارو و خراب شدن آن‌ها قبل از تاریخ انقضایشان شود.

 

حوله

حمام‌ها مکان مناسبی برای رشد کپک و قارچ هستند و حوله‌های شما مستعد قرارگیری در معرض این قارچ‌ها می‌باشند. می‌توانید حوله را در حمام آویزان کنید، به شرطی که هفته‌ای یک بار آن‌ها را تعویض کنید. روشن کردن هیتر در حمام به خشک شدن سریع حوله مرطوب و محیط حمام کمک می‌کند.

 

لباس‌ها

درست مانند حوله‌ها، لباس‌های مرطوب می‌توانند حاوی باکتری‌ها باشند و رطوبت می‌تواند بوی کپک‌آلود به آن‌ها بدهد. به جای حمام بهتر است لباس‌ها را درون فضای آزاد قرار داده تا خشک شوند.

 

کتاب

برخی لوازمی مانند کتاب و مجلات را درون حمام نگهداری می‌کنند. این لوازم رطوبت را جذب کرده و باعث می‌شود صفحات چروکیده شود. اگر اهل مطالعه در حمام هستید، پیشنهاد می‌کنیم هرگز کتاب و مجلات خود را درون حمام نگهداری نکنید.

 

جواهرات

برخی از افراد جعبه‌های جواهرات خود را داخل کمدهای حمام یا روشویی‌ها نگهداری می‌کنند. رطوبت حمام می‌تواند جواهرات را سریعتر از حد معمول کدر کند، به خصوص وقتی صحبت از نقره است. همیشه بهتر است، جواهرات خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اگر قصد نگهداری از جواهرات درون حمام را دارید، آن‌ها را در یک کیسه هوابند قرار دهید.

 

مسواک

این ممکن است غیرمنظقی به نظر برسد که گفته می‌شود حمام جای خوبی برای نگهداری مسواک نیست، زیرا حمام جایی است که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید. اما نگه داشتن جای مسواک خود روی پیشخوان حمام می‌تواند آن را به محل پرورش باکتری‌ها تبدیل کند. هر بار که توالت را می‌شویید، باکتری‌ها در هوا پخش می‌شوند و شرایط مرطوب حمام باعث می‌شود این باکتری‌ها به سرعت تکثیر شوند. ما اکنون توصیه می‌کنیم مسواک خود را بیرون از حمام نگهداری کنید. به هر حال، اگر همچنان می‌خواهید آن را در حمام نگهداری کنید، درب توالت را همیشه ببندید و درب مسواک را بگذارید.

 

لوازم آرایشی

نگهداری محصولات آرایشی ارزشمند در حمام، آنها را در معرض گرما و رطوبت ناخواسته زیادی قرار می‌دهد، به این ترتیب کپک و سایر باکتری‌ها درون محیط پخش شده و لوازم آرایش شما را به سرعت خراب می‌کند. مانند مسواک، برس‌های آرایشی نیز در معرض بخارهای ناشی از توالت قرار داشته و به سرعت آلوده می‌شوند. بنابراین شما قطعا نمی‌خواهید صورت خود رو به این وسایل آلوده کنید.

 

کابین دوش شیشه ای

 

عطر

برخی از کارشناسان می‌گویند که نوسانات دما ممکن است یکپارچگی مولکولی عطر شما را از بین برده و باعث ترش شدن آن شوند. بنابراین توصیه می‌شود عطرهای خود را درون حمام نگهداری نکنید تا بوی اولیه خود را از دست ندهند.

 

لاک ناخن

بیشتر لاک‌های ناخن حدود دو سال دوام می‌آورند، اما نگهداری آن‌ها در حمام می‌تواند باعث خراب شدنشان شود. گرما و رطوبت تاثیر زیادی بر ترکیبات لاک ناخن گذاشته، بنابراین اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری از لاک خود استفاده کنید، توصیه می‌شود از نگهداری لاک در حمام خودداری کنید.

 

تیغ ریش تراش

تیغه‌های ریش تراش معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود که برای مقاومت در برابر زنگ و خوردگی طراحی شده‌اند، اما همچنان می‌توانند تحت تأثیر محیط‌های با رطوبت بالا قرار بگیرند. در حالی که خوب است تیغی را که به طور مداوم استفاده می‌کنید در حمام یا کابینت درون حمام نگهداری کنید، اما توصیه می‌کنیم تیغه‌های اضافی را در فضای خشک خارج از حمام نگهداری کنید. خشک کردن تیغ‌ها بعد از هر اصلاح می‌تواند به ماندگاری بیشتر آنها کمک کند.

 

لوازم الکترونیکی غیر ضد آب

برخی از افراد علاقه زیادی به همراه داشتن گوشی و نگهداری آن در حمام دارند. علاوه بر این، بسیاری تمایل دارند هنگام دوش گرفتن به آهنگ‌ها یا اخبار صبحگاهی گوش دهند. برای این منظور همیشه توصیه می‌کنیم روی یک بلندگوی ضد آب سرمایه گذاری کنید، زیرا لوازم الکترونیکی غیر ضد آب در هنگام قرار گیری در معرض رطوبت به سرعت فرسوده شده و دچار آسیب می‌شوند.

 

عکس‌ها

در حالی که حمام ممکن است مکانی عالی برای نمایش عکس‌های خانوادگی به نظر برسد، اما عکس‌ها در معرض خطر و رطوبت زیادی هستند. حتی اگر آنها به خوبی قاب شوند، رطوبت می‌تواند راه خود را به زیر شیشه باز کرده و به عکس آسیب برسانند. برای جلوگیری از خراب شدن عکس‌های خانوادگی ارزشمندتان، آن‌ها را در جای دیگری نگهداری کنید، یا اگر علاقه زیادی به قرار دادن عکس در حمام دارید، لازم است هر چند سال یک بار آن‌ها را تعویض کنید.

 

تامپون

نگهداری تامپون و سایر محصولات بهداشتی در حمام مطمئناً ایده خوبی است، اما در واقع مکان خوبی برای آنها نیست. اکثر تولید کنندگان تامپون توصیه می‌کنند محصولات خود را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید زیرا یک محیط مرطوب می‌تواند باعث ایجاد باکتری و کپک شود. تامپون‌هایی که برای مدت کوتاهی در حمام نگهداری می‌شوند بعید است تحت تأثیر قرار بگیرند، بنابراین نگران نگه‌داشتن مقدار برخی از آن‌ها زیر سینک نباشید.

 

مبلمان چوبی رنگ شده

یک صندلی چوبی عتیقه یا انباری می‌تواند جذابیت سنتی به حمام اضافه کند، اما مبلمان چوبی رنگ‌شده در محیط‌های مرطوب به طور بالقوه آسیب می‌بینند. هنگامی که رطوبت در نوسان است، چوب منبسط و منقبض شده که باعث می‌شود پوشش رنگ شکافته، پف کرده و بلند شود. هنگام تزئین حمام، به جای مبل رنگ شده، قطعات چوبی را انتخاب کنید که نیاز به رنگ نداشته باشند.

 

آثار هنری

در حالی که هنر شخصیت و علاقه بصری را به حمام اضافه می‌کند، ممکن است بخواهید قطعات مورد علاقه خود را در جای دیگری آویزان کنید. حتی اگر آثار هنری قاب شده باشند، اما آثار هنری، نقاشی‌ها و طرح‌ها همگی می‌توانند تحت تأثیر نوسانات رطوبت قرار گرفته و رطوبت باعث تخریب آن‌ها شود. در حالی که نگه داشتن لوازم تزئینی ارزان قیمت در حمام به عنوان دکوراسیون خوب است، اما مطمئن شوید که قطعات کمیاب یا با ارزش بالا را در قسمت‌های دیگر خانه آویزان کنید.

 

سشوار و اتو مو

محصولات حالت دهنده موی مانند سشوار، اتوی مو و... به طور سنتی در حمام نگهداری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم همیشه این لوازم برقی را در محیط خارج از حمام نگهداری کنید تا در معرض رطوبت قرار نگیرند. با این حال اگر می‌خواهید آن‌ها را درون حمام نگهداری کنید، توصیه می‌کنیم درون یک کابینت حمام یا میز نگهداری کرده تا کمتر در معرض رطوبت قرار داشته باشند.

 

دستمال توالت

اگر زیر سینک خود فضای خالی دارید، رول‌های اضافی دستمال را در آنجا نگهداری کنید. اگر فضایی برای یک سبد روی زمین دارید، همچنین می‌توانید آن‌ها را در آنجا نگه دارید. هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی واقعاً به دستمال نیاز دارید، دستمال توالت در دسترس شما نباشد.

 

جعبه کمک‌های اولیه

مطمئن شوید که این جعبه را در مکانی نگهداری کنید که در صورت نیاز، فردی بتواند به راحتی آن را پیدا کند. توصیه می‌کنیم جعبه کمک‌های اولیه درون حمام نگهداری نشود. با این حال اگر قسمت رختکن از فضای دوش شما جداست، می‌توانید جعبه کمک‌های اولیه را درون کابینت زیر سینک نگه دارید.

 

جمع بندی

نگهداری این وسایل در حمام برای دسترسی آسان به آن‌ها مناسب است. با این حال طبق توصیه‌هایی که کردیم، بهتر است از نگهداری آن‌ها در حمام خودداری کنید؛ زیرا رطوبت باعث آسیب و تخریب وسایل می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از کابینت زیر سینک فضای حمام خود را کارآمدتر کرده و از نفوذ رطوبت به آن‌ها جلوگیری کنید. کابینت حمام نه تنها دسترسی به ابزار را راحت‌تر کرده، بلکه باعث آرامش و لذت بخش شدن کارهای روتین نیز می‌شود. فراموش نکنید که اقلام را پس از استفاده به جای مناسب خود برگردانید تا از آشفتگی حمام جلوگیری نماید.

ما در گروه لاریس با هدف جلب رضایت مشتریان و تامین نیازها و سلایق بروز مصرف کنندگان با استفاده از مواد اولیه مناسب و با به کارگیری طرح‌ها و تکنولوژی‌های جدید، آماده کمک به شما عزیزان در زمینه خرید لوازم حمام هستیم. برای خرید و سفارش، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

خرید کابین دوش برای حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس