چگونه کابین دوش حمام نصب کنیم؟

چگونه کابین دوش حمام نصب کنیم؟

 

 

نصب کابین دوش: در گذشته‌های نه چندان دور کمتر به دکوراسیون داخلی حمام یا سرویس بهداشتی توجه می‌شد. اما در سالیان اخیر این روند کاملا برعکس شده و طراحی‌های خاصی برای بهتر کردن دکوراسیون داخلی حمام در نظر گرفته شده است. این طراحی‌ها نه تنها باعث سهولت در استفاد از حمام شده، بلکه به میزان قابل توجهی به فضای داخل حمام جذابیت بخشیده است. از جمله این طراحی‌ها می‌توان به کابین حمام اشاره کرد که در چند وقت اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

حتما شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال استفاده از آن در داخل حمام خانه هستید، اما سوالاتی در این زمینه و همچنین ننصب آن در ذهن خود دارید. ما در اینجا به دنبال آن هستیم تا ضمن اشاره‌ای به این کابین‌ها و کاربردهای آن، در خصوص نصب کابین دوش شیشه‌ای و همچنین نصاب کابین دوش شیشه‌ای توضیحات مفصلی ارائه دهیم. تا بهتر بتوانید در این خصوص اقدام کنید. پس با ما همراه باشید.

 

 


جهت مشاوره خرید کابین دوش با کارشنسان ما در لاریس تماس بگیرید.

تلفن : 02188615388   *  02188615389


 

 

کابین حمام یا دور دوشی چیست و طریقه نصب آن چگونه است؟

قبل از آنکه به بحث نصب و راه‌اندازی این کابین‌ها اشاره کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم که چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد. برای این وسیله نام‌های دیگری نظیر دور دوشی با حمام شیشه‌ای نیز به کار می‌برند که ویژگی مشترک و یکسان آنها وجود شیشه‌ است. توجه به محیط داخلی و دکوراسیون حمام‌ها باعث شد تا طراحان به دنبال طراحی کابینی باشند که محیط و محل دوش گرفتن را از سایر قسمت‌های حمام مجزا کند.

وسیله اصلی و مشترک در ساخت این کابین‌ها، شیشه است. البته جنس این شیشه معمولا از شیشه‌های نشکن بوده که اصطلاحا به آنها شیشه سکوریت می‌گویند. این شیشه‌ها از طریق حرارت دادن آنها به مقاومت خاصی دست پیدا می‌کنند و به راحتی شکسته نمی‌شوند. به همین دلیل در ساخت کابین دور دوشی و بسیاری از موارد دیگر مانند درب‌ خانه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد دارد.

 

اینستاگرام لاریس

 

اگرچه شیشه مهم‌ترین وسیله‌ای است که در ساحت آن به کار می‌رود، اما برای نصب کابین دوش شیشه‌ای وسایل دیگری نیز پیچ و مهره‌ها یا ابزارهای آلومینیومی به کار می‌رود. نصاب کابین دوش شیشه‌ای می‌تواند به روش‌ها و اقسام مختلف این نوع کابین را در حمام شما نصب کند.

بطور مثلا می‌توان آن را به طوری قرار داد که به صورت کلی بیرون از فضای داخل حمام باشد یا آنکه بخشی از آن باشد. حتی می‌توان آن را در گوشه‌ای از اتاق و مناطق مختلف دیگر در خانه قرار داد. ضمن آنکه رنگ شیشه مورد استفاده در این کابین میعمولا متنوع بوده و بستگی به سلیقه افراد می‌تواند تیره یا روشن باشد. هر چند اکث مشتریان از رنگ‌های تیره برای آن استفاده می‌کنند. با این حال، نصب کابین دوش شیشه‌ای مزایایی دارد که به آن اشاره می‌کنیم.

از جمله مزایای استفاده از این وسیله، استفاده بهتر از فضای داخلی حمام و حتی خانه است. چرا که با این کار، صرفا بخش خاصی به دوش گرفتن اختصاص پیدا می‌کند و می‌توان از سایر فضای موجود برای فعالیت‌های دیگری استفاده کرد. بنابراین استفاده بهتر از فضا، یکی از بهترین مزیت‌های آن خواهد بود. مزیت دیگر بحث جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی حمام و خانه است که قبلا به آن اشاره کردیم.

بحث دیگر، نظافت داخل حمام است. با استفاده از این نوع کابین می‌توان به روش بهتر و موثرتری برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها و باکتری‌ها به داخل حمام و برعکس، مبارزه کرد. خصوصا آنکه بسیاری از بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های قارچی از طریق حمام یا سرویس بهداشتی به بدن منتقل خواهد شد. از طرف دیگر، نباید نادیده بگیریم که با استفاده از دوردوشی شیشه‌ای بهتر می‌توان حریم خصوصی افراد در داخل حمام را حفظ کرد.

نصب کابین دوش شیشه‌ای روش‌های مختلفی داشته و می‌توان در مدل‌های مختلف یک دوردوشی مناسب داشت. به عنوان مثال، برخی از آنها دارای ساده بود و امکانات زیادی ندارند. با این حال، طبیعتا قیمت کمتری خواهند داشت. در عوض برخی دیگر دارای امکانات متعددی هستند که می‌توان به خوبی برای چیدمان مناس وسایل داخل حمام اقدام کرد.

 

نصب کابین حمام

 

برای نصب کابین حمام به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بعد از آنکه اقدام به خرید کابین کردید، اکنون نوبت به نصب آن رسیده است. دقت کنید که نصب کابین دوش شیشه‌ای کار بسیار مهم بوده و بنابراین در بسیاری اوقات نیاز است تا از نصاب کابین دوش شیشه‌ای استفاده کنید. با این حال، از جمله نکات مهم در نصب آن می‌توان به مکان‌یابی مناسب اشاره کرد. معمولا این کار را در بخشی از حمام انجام می‌دهند. اما می‌توان از سایر بخش‌های خانه نیز برای نصب کابین دوش شیشه‌ای استفاده کرد. این بسته به سلیقه شما و چگونگی استفاده از دوردوشی شیشه‌ای توسط شما خواهد داشت.

بهتر است مکانی را انتخاب کنید که در آینده مجبور به تغییر دادن آن نشوید. چرا که تغییر محل نصب دوش، دردسرساز خواهد بود. علاوه بر آن، نقطه‌ای را انتخاب کنید که بتوان به خوبی کابین را تراز کرد. این مساله تاثیر زیادی درامکان نشتی آب از زیر کابین در آینده خواهد داشت. چرا که معمولا یکی از معدود مشکلات احتمالی این کابین‌ها، امکان نشت آب از زیر آن به بیرون است. این مساله ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اما یکی از دلایل اصلی آن، مکان‌یابی نادرست کابین است. دقت کنید که نصب کردن این کابین غالبا نیاز به سوراخ کردن دیوار خواهد داشت.

از جمله نکات دیگر برای نصب کابین دوش شیشه‌ای، فراهم کردن وسایل و ابزارالات مورد نیاز برای نصب کردن دوردوشی شیشه‌ای است. دقت کنید که یک سری ابزارها برای نصب کردن آن به دیوار مورد نیاز بوده و یک سری از ابزارهای دیگر نیز در جهت انجام این کار استفاده خواهد شد. به عنوان مثال، برای نصب کابین دوش شیشه‌ای نیاز است که وسایلی از قبیل مته برقی، پیچ‌گوشتی، اره، چکش، سینی دوردوشیش شیشه‌ای، آچار و برخی دیگر از ابزالات دیگر را به همراه خود داشته باشید. معمولا یک نصاب دوش شیشه‌ای تمام این وسایل و ابزالات را به همراه خود دارد.

 

 

نصب کابین دوش

 

 

به طور کل برای نصب کردن دوردوشی شیشه‌ای، باید مراحلی را پشت سر گذاشت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. اولین مرحله آن است به دقت کابین دوش شیشه‌ای خریداری شده را مشاهده کنید که مشکلی نداشته باشد و سپس برای متصل کردن قطعات مختلف آن اقدام کنید. برای این کار پیچ‌هایی وجود دارند که با استفاده از آنها برخی قطعات را در کنار یکدیگر باید قرار داد و پیچ‌ها را محکم بست. مرحله بعد آن است که دیوارهای مورد نظر برای نصب کابین دوش شیشه‌ای بر روی آن را انتخاب کنید.

اگرچه ممکن است از قبل تصمیم گرفته باشید که در کدام بخش از خانه آن را نصب کنید. اما در اینجا دیوارهایی را که باید دیواره کابین بر روی آنها نصب شوند، انتخاب و سپس سوراخ‌کاری کنید. سوراخ‌کاری معمولا توسط دریل انجام شده و کار بسیار حساسی خواهد بود. چرا که نقش اساسی در تنظیم و تراز بودن کابین خواهد داشت. معمولا نصاب کابین دوش شیشه‌ای در این خصوص مهارت لازم را برخوردار است. بعد از این کار باید دیوار دودوشی را نصب و ممکن است در اینجا نیز به سوراخ‌کاری دیوار نیاز داشته باشید.

در اینجا باید سعی کنید تا شیشه کابین و همچنین به طور کل خود کابین به خوبی تنظیم شود. چرا که عدم تنظیم مناسب آن بعدها باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل نشت آب خواهد شد. فاصله و اندازه شیشه‌ها با یکدیگر یکی دیگر از نکاتی بوده که باید به آن دقت کنید. تنظیم شیشه‌ها، نصب دستگیره، نصب درب کابین، استفاده از چسب یا عایق مناسب در برخی نقاط از جمله اقدامات بعدی در این خصوص به شما می‌رود. به طور کل باید دقت کنید که نصب کردن دوردوشی شیشه‌ای نیاز به دانستن جزئیات و نکات ریزی دارد.

 

چرا باید از نصاب کابین حمام استفاده کرد؟

 اشاره شد که نصب کردن این نوع کابین‌ها معمولا جزئیات و نکات مخصوص به خود را دارد. بنابراین برای انجام این کار باید کاملا حرفه‌ای باشید. چرا که در صورت عدم نصب صحیح، درآینده نزدیک مجبور می‌شوید تا دوباره مکان آن را تغییر دهید که این کار علاوه بر دردسرهای خود، نیازمند صرف هزینه خواهد بود. بنابراین دو راه در اینجا خواهید داشت. می‌توانید این کار را به صورت شخصی انجام دهید. اما خوب طبیعتا باید ریسک‌های ناشی از آن را نیز بپذیرید.

با این حال، روش دیگری نیز وجود دارد که همان استفاده از نصاب کابین دوش شیشه‌ای خواهد بود. حتی پیچیده‌ترین فعالیت‌ها در هر کاری به وسیله تمرین و تکرار یاد گرفته می‌شود. در اینجا نیز چون نصاب کابین دوش شیشه‌ای دارای تجربه ده‌ها مورد و حتی بیشتر از نصب کردن این کابین‌ها داشته، بنابراین به تمام فوت و فون‌های لازم برای نصب کردن آن واقف است. ضمن آنکه چنین فردی موارد مختلفی را از نصب این کابین مشاهده کرده و بهتر می‌تواند به شما در خصوص مکان‌یابی کابین و چگونگی استفاده از آن، مشورت بدهد. با این کار هزینه‌های احتمالی خرابی و نیاز به تعمیر کابین را نیز به حداقل ممکن خواهید رساند.

در این مقاله از لاریس ضمن اشاره به تعریف و کارکرد دوردوشی شیشه‌ای به نکات لازم در خصوص نصب آن و همچنین ضرورت استفاده از نصاب کابین دوش شیشه‌ای اشاره کردیم. بهتر است قبل از هر اقدامی برای خرید، حتما با چنین افرادی مشورت کنید. کارشناسان ما در لاریس آماده ارائه مشورت برای شما عزیزانی که قصد خرید دارید، هستند؛ پس همین حالا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید.

 

 شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس