انتخاب بهترین کفپوش برای حمام

انتخاب بهترین کفپوش برای حمام

 

انتخاب یک کفپوش مناسب برای حمام به دلیل محیط بسیار مرطوب آن که ناگزیر در معرض آب و چربی است، در نوع خود یک چالش است. قرار گرفتن مدام در معرض آب می‌تواند صدمات زیادی به انواع کفپوش حساس به آب مانند چوب سخت، چوب پنبه و فرش بزند. در این مطلب از لاریس ما شما را با انواع کفپوش‌های مقاوم در برابر آب آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بیشتر بخوانید؛ تمیز کردن کابین دوش حمام

 

ویژگی‌های یک کفپوش خوب حمام

حمام یکی از پرکاربردترین قسمت های خانه است که در معرض رطوبت و نیز آلودگی‌های مختلفی از قبیل تجمع چربی‌ها و نیز رسوب گرفتگی قرار دارد. کفپوش انتخابی شما باید بتواند با همه‌ی این مشکلات پیش رو به‌خوبی مقابله کند و باز هم یک کفپوش خوب بماند. بنابراین یک کفپوش خوب و مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

 

  • ضد آب

همان‌طور که گفته شد حمام یک محیط مرطوب است که در طول روز ممکن است بارها مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین در صورتی که آب را از خود عبور دهد این آب به لایه‌های زیرین حرکت می‌کند و علاوه بر آسیب زدن به سایر قسمت‌های خانه و امکان نشت به دیوارها، به طبقات زیرین نیز وارد شده و صدمات سنگینی وارد خواهد کرد. بنابراین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای کفپوش حمام، ضدآب بودن آن است به خصوص برای حمام‌های سنتی ایرانی.

 

  • پاک‌ شوندگی آسان

حمام در معرض آلودگی‌های زیادی از جمله تجمع چربی، ایجاد رسوب، رشد قارچ و باکتری است و نیاز دارد تا در فواصل زمانی کوتاه، تمیز شود. در این صورت اگر نوع کفپوش به‌گونه‌ای باشد که به راحتی تمیز نشود، دردسرآور خواهد شد. در عوض یک کفپوش که به راحتی تمیز می‌شود، گزینه بهتر و عاقلانه‌تری خواهد بود. علاوه بر آسانی در پاک‌شوندگی بهتر است کفپوش نسبت به شوینده‌های مختلف نیز مقاوم باشد تا تمیزکاری بازهم آسان‌تر شود.

 

  • بادوام و مقاوم

دوام و مقاومت بالا از جمله ویژگی‌های لازم برای تمام مصالح به کاررفته در یک دکوراسیون است که در حمام به دلیل وجود رطوبت بیش‌تر، درجه اهمیت بالاتری می‌یابد. هرچه دوام کفپوش بیش‌تر باشد، مدت زمان طولانی‌تری بدون نیاز به تعمیر و یا تعویض باقی خواهد ماند و این یعنی صرفه‌جویی در وقت و هزینه در طولانی‌مدت.

 

طراحی حمام لوکس

 

بهترین گزینه‌های کف حمام

  • کاشی چینی و سرامیک

کاشی یک انتخاب محبوب و فراگیر در زمینه کفپوش حمام است چراکه ضدآب و مقرون به‌صرفه است و همچنین به راحتی تمیز می‌شود. کاشی و سرامیک را می‌توان در انواع طرح و الگو یافت. کاشی‌ها در برابر خط و خش نیز مقاوم هستند اما در صورت برخورد یک شیء سفت و سنگین ممکن است ترک بردارند.

کاشی‌ها در سایزها و ابعاد مختلف وجود دارند و می‌توانید کاملا متناسب با سلیقه خود، طرح و اندازه را انتخاب کنید. نصب کاشی نیازمند چسب و ملات و نیز صرف زمان به نسبت زیادی است و باید برای این کار از یک متخصص کمک گرفت. از جمله مشکلاتی که ممکن است کاشی و سرامیک داشته باشند، سر شدن آن‌ها در هنگام خیس بودن است، اما با وجود این‌ها بازهم انواع کاشی و سرامیک بهترین و رایج‌ترین نوع کفپوش برای حمام و سرویس‌های بهداشتی هستند.

 

  • کفپوش وینیل یا PVC

این نوع به یکی از کفپوش های محبوب و رایج در خانه های امروزی تبدیل شده است که به علت خاصیت ضدآبی که دارد در محیط‌های مرطوبی مانند حمام نیز قابل استفاده است. کفپوش‌های وینیل دوام و استحکام بالایی دارند و تعمیر و نگهداری آن‌ها به آسانی انجام می‌گیرد.

این کفپوش‌ها مراحل نصب ساده‌ای دارند که به سرعت هم قابل انجام است. کفپوش PVC در طرح‌های مختلف و متنوعی یافت می‌شود و می‌توانید بهترین انتخاب که با محیط حمام شما سازگاری دارد را داشته باشید. در صورتی که استفاده از کاشی و سرامیک برای شما مقرون به‌صرفه نیست، استفاده از وینیل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

 

  • کفپوش لینولئوم

این نوع از کفپوش معمولا با وینیل اشتبه گرفته می‌شود هر چند شباهاتی با هم دارند اما لینولئوم از مواد کاملا طبیعی ساخته شده است. لینولئوم در شکل‌های رول، تایل و پارکتی وجود دارند و به علت دوام و طول عمر بالا گزینه مناسبی به عنوان کفپوش حمام هستند.

کفپوش های لینولئوم به اندازه کفپوش‌های وینیل در برابر آب مقاوم نیستند اما در صورت مراقبت و استفاده از واکس‌های مخصوص می‌توانند مقاومت بالایی در محیط‌های کاملا مرطوب نیز داشته باشند. نگهداری آسان، سهولت در تمیزکاری و ضدحساسیت بودن از دیگر ویژگی‌های این نوع از کفپوش است.

 

  • سنگ طبیعی

کفپوش از جنس سنگ طیعی از لحاظ بصری می‌تواند بسیار زیبا و خیره‌کننده باشد. از جمله سنگ‌های طبیعی محبوب می‌توان به سنگ مرمر، آهک و تراورتن اشاره کرد که البته تنها بخشی از تنوع کفپوش سنگی هستند. دوام بالا و امکان آسیب‌پذیری پایین از ویژگی‌های کفپوش‌های سنگی است که آن را به گزینه‌ای مناسب به عنوان کفپوش حمام، تبدیل کرده است.

کفپوش‌های سنگی نیز مانند سرامیک‌ها در برخورد با آب لیز می‌شوند و اگر بخواهیم به یک عیب دیگر آن اشاره کنیم، امکان شکستگی و ترک‌خوردگی آن در اثر برخورد و افتادن یک شیء سنگین است که هزینه بالایی برای تعمیر و نیز تعویض بر شما تحمیل خواهد کرد.

 

دکوراسیون حمام شیک

 

گزینه های دیگر به عنوان کفپوش حمام

اگر از میان کفپوش‌هایی که تا به این جا معرفی شد نمی‌توانید کفپوش مناسب و دلخواه خود را انتخاب کنید، در زیر گزینه‌های دیگری به شما معرفی می‌شود اما توجه داشته باشید که این کفپوش‌ها، دوام و عمر موارد بالا را ندارند و در مقایسه با آن‎‌ها در مقابل رطوبت، آسیب‌پذیرتر هستند.

 

  • چوب سخت مهندسی‌شده

اگر علاقه و اصرار زیادی به استفاده از چوب به عنوان کفپوش حمام خود دارید، از میان کفپوش‌های چوبی موجود، نوع مهندسی‌شده‌ی آن می‌تواند مناسب‌تر باشد البته به شرط رعایت نکات لازم برای نگهداری. این نوع از کفپوش برای حمام‌های بزرگ و با تهویه مناسب، بهتر و ماندگارتر عمل می‌کند. در ضمن این نوع از کفپوش آسیب زیادی برای محیط زیست ندارد و تجزیه‌پذیر و قابل بازیافت هستند.

نکات نگهداری:

  • لکه‌های آب باید به طور مرتب تمیز شوند.
  • ایجاد تهویه مناسب
  • استفاده از وان به جای دوش معمولی برای حمام کردن
  • رفع مشکلات لوله‌کشی و تاسیساتی در کم‌ترین زمان

 

  • کفپوش لاتکس

این نوع از کفپوش نیز برای حمام‌هایی پیشنهاد می‌شود که در آن از وان برای حمام کردن استفاده می‌شود. از این نوع کفپوش می‌توان برای ایمن ساختن اطراف وان استفاده کرد. این نوع نیز در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است و کمی نسبت به سایر کفپوش‌ها در برابر سرخوردگی مقاوم‌تر است.

 

  • استفاده از پارکت ضدآب

به طور کلی استفاده از پارکت در یک حمام معمولی پیشنهاد نمی‌شود اما در صورت تمایل می‌توانید از انواع ضدآب آن که دوام بیش‌تری در مقابل آب و رطوبت دارند، استفاده کنید. با وجود استفاده از لایه ضدآب باز هم استفاده از این نوع کفپوش، مستلزم نگهداری و مراقبت بیش‌تر است.

 

کابین دوش لاکچری

 

نکات تکمیلی برای نگهداری و استفاده بهتر از کفپوش حمام

  • رنگ کفپوش

در انتخاب کفپوش حمام یکی از اولین مواردی که مورد توجه هرکسی قرار می‌گیرد رنگ و طرح آن است. امروزه تنوع بی‌نظیری از طرح وجود دارد که مطابق سلیقه می‌توان بهترین آن را انتخاب کرد اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از رنگ‌هایی مانند کرم و سفید علاوه بر گرم‌تر کردن محیط حمام موجب بزرگ‌تر دیده شدن آن نیز می‌شود و به نوعی بهترین رنگ برای حمام هستند.

با این وجود شما می‌توانید از رنگ سبز برای القاء حس طبیعت دوستی، رنگ‌هایی مانند زرد و یا قرمز برای نشاط بیش‌تر و رنگ‌ آبی برای پایبند بودن به عرف و سنت استفاده کنید. استفاده از رنگ مورد علاقه تمام اعضای خانواده حس بهتر همراه با لذت بیش‌تری خواهد داشت.

 

  • استفاده از فرش حمام

اگر احساس می‌کنید که امکان لیز خوردن شما در حمام وجود دارد، می‌توانید این مشکل را به راحتی و فقط با استفاده از فرش‌های مخصوص حمام رفع کنید. این فرش‌ها، همچنین از انتقال سرما به کف پای شما نیز جلوگیری می‌کنند و در سلامت استخوان‌های شما نیز نقش خواهند داشت.

 

  • استفاده از اتاق حمام

اتاق دوش و یا کابین حمام یکی از بهترین گزینه‌ها برای طولانی‌مدت کردن عمر کفپوش‌های شماست و علاوه بر آن محیطی شیک و لوکس به حمام شما می‌بخشد. این کابین‌ها در اندازه‌های مختلف و با متریال متنوع وجود دارند. با انواع ابعاد کابین دوش حمام بیشتر آشنا شوید.

 

  • تهویه مناسب حمام

هرچه تهویه حمام مناسب‌تر باشد، میزان رطوبت کم‌تری در حمام باقی خواهد ماند و این به معنای طول عمر کفپوش و نیز تجمع مقدار کمتری از آلودگی است. تهویه مناسب در هنگام حمام کردن نیز باعث کم‌تر شدن بخار حمام و تنفسی راحت‌تر می‌شود.

 

در این مقاله سعی شد که بهترین کفپوش‌ها و نکاتی که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید، با زبانی ساده بیان شود. در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از کابین حمام و یا اتاق دوش به شما این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت کفپوش حمام خود را انتخاب کنید و حتی بتوانید به گزینه‌هایی که ضدآب نیستند هم فکر کنید.

این محصولات به کفپوش‌های شما عمری تمام نشدنی می‌بخشد و زیبایی حمام را چندین برابر می‌کنند. در این زمینه شرکت لاریس بهترین پیشنهادات را برای شما دارد. شرکت لاریس از سال  1386 در این زمینه شروع به کار کرده است و تمامی محصولات خود را با کیفیتی بالا و همراه ضمانت به شما مشتریان عزیز ارئه می‌دهد.

 

 کابین دوش لاریس

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس