مناسب‌ ترین ابعاد کابین دوش حمام

مناسب‌ ترین ابعاد کابین دوش حمام

 

ابعاد مناسب کابین دوش حمام: همان‌طور که میدانید، افزایش جمعیت و به دنبال آن آپارتمان‌نشینی و کاهش ابعاد خانه‌های شهری ازجمله دلایل به حداقل رسیدن اندازه بخش‌هایی از خانه مانند حمام و دستشویی و ادغام شدن آن‌ها در بسیاری موارد هستند. پیش‌ازاین، استفاده از پرده حمام راه مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای جدا کردن بخش دوش از سایر فضاها به نظر می‌رسید. اما امروزه گزینه بهتری به‌عنوان کابین دوش حمام برای رفع مشکل تفکیک فضا وجود دارد که زیبایی و کارایی را در کنار هم به شما ارائه می‌دهد.

مدل و ابعاد کابین دوش مناسب به نسبت فضای موجود انتخاب می‌شوند و برای این کار، نیاز به در نظر گرفتن پارامترهای متعددی مانند ارتفاع سقف، اندازه فضای قابل‌استفاده و نوع کابین قابل‌استفاده است. شرکت لاریس ازجمله باسابقه‌ترین تولیدکننده‌های داخلی کشور به شمار می‌آید که خدمات و محصولاتی مانند کابین دوش شیشه‌ای، پارتیشن حمام، کابین حمام شیشه‌ای و دور دوشی حمام را به‌صورت تضمینی و با بهره‌گیری از نیروی‌های متخصص و خلاق به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

 

ابعاد و اندازه های لازم برای سفارش و خرید کابین دوش

کابین‌های دوش حمام خارجی که به ایران وارد می‌شوند، دارای ابعاد و سایزهای استانداردی هستند که انتخاب و استفاده از آن‌ها برای برخی افراد ممکن نیست. اما بسیاری با توجه به در دست داشتن فضای کافی می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند. این ابعاد استانداردشده، کاملاً ثابت هستند و طراحی آن‌ها با در نظر گرفتن انواع فضاهای بزرگ تا کوچک انجام‌شده است. ابعاد انواع کابین‌های استاندارد شامل موارد زیر هستند:

  • گرد: 90*90 سانتیمتر و 100*100 سانتیمتر
  • مربعی: 80* 80 سانتیمتر، 90*90 سانتیمتر و 100*100 سانتیمتر
  • مستطیلی: 100*80 سانتیمتر، 120*80 سانتیمتر و 100*90 سانتیمتر

ارتفاع استاندارد در نظر گرفته‌شده برای کابین‌ها از 170 یا 190 سانتیمتر تا 210 یا 240 سانتیمتر است. لازم به ذکر است که کاهش ارتفاع از 200 سانتی‌متر قابل‌اجرا است، اما به دلیل کاهش کارایی آن توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است ارتفاع دوش آب از ارتفاع کابین بیشتر بوده و موجب پاشش آب به خارج از کابین دوش شود. اجرای کابین با ارتفاعی بیش از 200 سانتیمتر نیز غیرممکن نیست، اما به دلیل افزایش وزن شیشه عمر کابین را کوتاه می‌کند و توصیه نمی‌شود. به‌این‌ترتیب، لازم است در اجرای این دسته کابین‌ها از فریم استفاده شود. 

اندازه‌های بیان‌شده را می‌توان با توجه به فضای قابل‌استفاده تغییر داد، اما توصیه می‌شود از اندازه‌های متوسط (90*90 سانتیمتر در انواع گرد و مربعی و 100*90 سانتیمتر در کابین مستطیلی) کوچک‌تر نشود. زیرا کابین‌هایی با ابعاد کمتر می‌توانند دست‌وپا گیر باشند و دوش گرفتن را برای شما دشوار کنند. توجه داشته باشید که راحتی شما و تناسب کابین با سایر قسمت‌های فضا (برای مثال، در فضای مشترک حمام و دستشویی) در اولویت قرار دارند. شما همچنین می‌توانید ابعاد را به گونه‌ای سفارش دهید که قرار دادن وان، جکوزی و... در آن امکان‌پذیر باشد.

 

کابین دوش

 

اهمیت استفاده از کابین دوش و توجه به ابعاد آن

استفاده از پرده نه‌تنها موجب کوچک‌تر به نظر رسیدن فضای حمام می‌شود، بلکه از پخش بخار آب و نشت آب کف به سایر بخش‌های حمام (یا دستشویی) جلوگیری نمی‌کند و درعین‌حال، قادر به ایجاد ظاهری مدرن و جذاب برای حمام شما نیست. استفاده از شیشه می‌تواند ظاهری بسیار مدرن و لوکس و عمق بیشتری به حمام شما بدهد. به‌طورکلی می‌توان مزایای زیر را برای استفاده از کابین دوش به‌جای پرده در نظر گرفت؛ همچنین توجه به ابعاد و سایز کابین دوش ار اهمیت بالایی برخوردار است:

 

تسهیل نظافت حمام

قطعاً تمیز کردن یک دیوار سرامیکی می‌تواند بسیار سخت‌تر از نظافت شیشه باشد و به‌صرف زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین با ریختن اندکی ضدعفونی‌کننده در کف کابین می‌توان به نظافت زیر دوش یکدست سرامیکی یا پلاستیکی پرداخت که این کار در عرض چند دقیقه به اتمام می‌رسد.

ابعاد مناسب کابین دوش؛ صرفه‌جویی در فضای حمام

کابین دوش حمام را می‌توان در فضاهای کوچک یا حتی درون فضای مشترک با دستشویی و به‌منظور جداسازی دو فضا از یکدیگر مورداستفاده قرار داد. به‌این‌ترتیب، با استفاده از یک شیشه چند میلی‌متری به‌جای دیوار چند سانتی‌متری، یک حمام لوکس و بسیار بهداشتی در اختیار شما است. بدلیل تنوع در سایز کابین دوش‌ها، از این کابین‌ها می‌توان در دکوراسیون انواع خانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ بهره گرفت. در برخی موارد، استفاده از یک کابین دوش کاملاً مجزا درون اتاق‌خواب نیز ایده جالبی است.

امنیت بالا

استفاده از کابین‌های شیشه‌ای بسیار امن‌تر از استفاده از پرده‌ها است. درب کابین‌ها را برخلاف پرده‌ها می‌توان قفل کرد. زیر دوشی با جلوگیری از تجمع آب در فضای حمام از سرخوردن و افتادن شما جلوگیری به عمل می‌آورد.

کاملاً ضد آب

ازآنجایی‌که این محفظه‌ها دارای پایه ضد آب هستند، امکان نشت و بیرون آمدن حتی یک قطره آب از آن‌ها وجود ندارد. به‌این‌ترتیب، کل حمام یا دستشویی بعد از هر بار استفاده خیس نمی‌شود. استفاده از این کابین‌ها می‌تواند دردسر پاک کردن کف حمام پس از هر بار دوش گرفتن را برای شما کاهش دهد.

 صرفه‌جویی در مصرف انرژی

با توجه به کوچک بودن کابین دوش، فضا سریعاً گرم می‌شود. البته این امر برای کابین‌های باز که فاقد سقف هستند صادق نیست. شیشه‌ای بودن کابین برخلاف پرده‌های کدر، اجازه ورود نور به داخل را می‌دهد و استفاده از چراغ جدا برای داخل کابین ضروری نیست.

ظاهری مدرن با تنوع مدل‌بالا

طراحی مدرن کابین‌های شیشه‌ای به حمام شما ظاهری لوکس می‌دهد. همچنین به دلیل وجود مدل‌های مختلفی ازجمله گرد، مربع، چندوجهی و... می‌توان از آن‌ها در دیوار یا زاویه و در ابعاد دلخواه بهره گرفت. نصب این کابین‌ها برای بزرگ‌تر دیده شدن حمام نیز بسیار مؤثر است.

 

ابعاد کابین دوش حمام

 

انواع کابین دوش حمام با در نظر گرفتن فضای قابل‌استفاده

در هنگام انتخاب و خرید دوش ابتدا باید ابعاد مختلف دستشویی یا حمام خود را در نظر داشته باشید. آیا فضای آن به‌قدری بزرگ هست که بتوان یک کابین مربعی یا مستطیلی در آن تعبیه کرد؟ یا خیر، تنها می‌توانید یک‌گوشه از آن را به‌منظور نصب کابین دایره‌ای یا پنج‌وجهی مورداستفاده قرار دهید؟ به‌این‌ترتیب، ابتدا لازم است با انواع کابین آشنا شوید و سپس با نگاهی به فضای قابل‌استفاده خود، از میان آن‌ها به انتخاب بپردازید. انواع دوش را می‌توان از چند نظر مورد دسته‌بندی کرد:

 

از نظر شکل

  • کابین دوش‌های گرد: دو نوع نیم دایره‌ای یا جلو گرد و تمام گرد به شکل ربع دایره را شامل شده و تنها به‌صورت فریم دار اجرا می‌شود. این نوع کابین فقط یک زاویه یا یک دیوار از حمام شما را در برمی‌گیرد و موجب صرفه‌جویی بیشتر در فضا می‌شود. طرح کابین‌های گرد بسیار مدرن و جالب بوده و قیمت آن نسبت به انواع مربع و مستطیل بیشتر است.
  • کابین دوش‌های مربعی: کابین‌های مربعی دارای شیشه‌های صاف هستند و البته به فضای بیشتری نسبت به انواع گرد نیاز دارند. این نوع کابین‌ها همچنین اختیارات و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب نوع درب و فریم به شما می‌دهند.
  • کابین دوش‌های مستطیل: این نوع کابین معمولاً برای حمام‌هایی استفاده می‌شود که فضای بیشتری داشته باشند. به‌این‌ترتیب، می‌توان فضا را به‌صورت دست‌ودل بازانه در اختیار کابین دوش قرار داد.
  • کابین دوش چندوجهی: یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین انواع کابین دوش، نوع چندوجهی است که می‌تواند یک دیوار یا یک زاویه را پوشش دهد و با ظاهر غیرمعمول پنج‌وجهی خود، ظاهر بسیار جالب و لوکسی را ایجاد کند.

 

مدل کابین دوش جدید

 

ازنظر فریم (Frame)

  • فریم‌ دار (Framed): در کابین دوش فریم دار، شیشه‌های کابین در قاب‌هایی از جنس آلومینیم قرار می‌گیرند. فریم‌ها دارای تنوع رنگ هستند و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته‌اند. ازنظر زیبایی و استحکام بسیار عالی هستند، اما تنها ایراد آن‌ها امکان رشد کپک و نیاز به تمیزکاری منظم فریم‌ها یا همان قاب‌ها است.
  • فریم لس (Frame less): بسیاری افراد، کابین‌ دوش فریم لس را مدرن‌تر می‌دانند و به دلیل راحتی بیشتر در تمیز کردن، آن‌ها را ترجیح می‌دهند. شیشه‌های این کابین‌ها ضخامت بیشتری دارند که موجب سنگین‌تر شدن و درنتیجه، کارکرد راحت‌تر و اطمینانی‌تر آن‌ها می‌شود.
  • نیم فریم: اگر می‌خواهید کابین شما از ویژگی‌های دو نوع قبلی برخوردار باشد، می‌توانید نیم فرم را انتخاب کنید که تنها در بخش‌هایی مانند محل نصب کابین به دیوار فریم دارد.

 

آیا طریقه نصب کابین دوش حمام را می دانید؟ کلیک کنید.

 

همان‌طور که بیان شد، کابین دوش حمام خود را می‌توانید با در نظر گرفتن فضا، نوع کابین مناسب و با اندازه‌ها و ابعاد موردنیاز سفارش داده و پس از آماده شدن آن را در جای موردنظر تعبیه کنید. ابعاد کابین شما باید حتماً با اندازه زیر دوشی شما هماهنگ باشند.زیر دوشی در کف کابین دوش حمام شما قرار می‌گیرد و از جنس سرامیک یا پلاستیک است. زیر دوشی با توجه به ابعاد و شکل کابین شما ساخته‌شده و مانع از جمع شدن آب زیاد در حمام و خروج آن از محدوده کابین می‌شود.

شرکت لاریس تولیدکننده انواع دور دوشی، کابین دوش و کابین حمام با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته شما عزیزان و بهره‌گیری از طرح‌ها و تکنولوژی‌های جدید، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. محصولات کابین دوش این شرکت تحت لیسانس ترکیه بوده و در کمتر از یک روز بعد از سفارش با طراحی، ابعاد و اندازه موردنظر شما قابل‌نصب و اجرا هستند.

 

شرکت کابین دوش 

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس