توصیه‌هایی برای خشک کردن مو بعد از حمام ...

توصیه‌هایی برای خشک کردن مو بعد از حمام کردن

 

دغدغه بسیاری از مردم به‌ویژه خانم‌ها نحوه صحیح و مناسب خشک کردن موها است، زیرا اگر مو به درستی خشک نشود دارای عوارض جبران‌ناپذیری برای مو است. حرارت سشوار سبب می‌شود موها دچار ریزش و شکنندگی شوند. از طرفی اگر مو خیس و مرطوب باقی بماند، امکان ایجاد موخوره و بد حالت شدن موها وجود دارد. بهترین پیشنهاد برای خشک کردن مو استفاده از روش‌های حرفه‌ای و طبیعی است.

امروزه در بازار محصولات بهداشتی، محصولات بسیاری برای نرم شدن مو و جلوگیری از وز شدن آن وجود دارند. اکثر افراد محصولات گیاهی را ترجیح می‌دهند؛ چون به علت عدم وجود ترکیبات شیمیایی در آن‌ها، هیچ‌گونه ضرری برای موها نخواهند داشت. البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از تمام محصولات مراقبتی مو بهتر است، ابتدا جنس موی خود را بشناسید.

در این مقاله از شرکت لاریس، فروشنده انواع کابین دوش حمام، زیر دوشی و پارتیشن شیشه ای حمام به بحث خشک کردن مو که از موضوعات مهم برای خانم‌ها است، می پردازیم. همراه ما باشید.

 

روش‌های خشک کردن موها

به‌طورکلی دو روش برای خشک کردن موها وجود دارد:

خشک کردن به‌صورت طبیعی

پس از شست و شوی موهای خود با استفاده از حوله به‌صورت ضربه‌ای آب اضافه آن را بگیرید و در نهایت اجازه دهید موها به‌صورت طبیعی خشک شوند. این روش سبب می‌شود، تار موهای شما صاف و بدون موخوره باقی بماند.

مراحل خشک کردن در هوای آزاد شامل موارد زیر است:

  1. پس از حمام کردن موهای خیس خود را به‌آرامی با حوله نم‌گیری کنید و حوله را به‌آرامی دور موهای خود بپیچید تا آب اضافی آن گرفته ‌شود. سعی کنید از حوله‌های میکروفیبر استفاده کنید. چرا که با توجه به اینکه نرم هستند، باعث ساییدگی مو و ایجاد موخوره نمی‌شوند. همچنین سبب کاهش کرک و وز شدن مو خواهند شد.
  2. برای اطمینان از حفظ رطوبت موهای‌ خود پس از استحمام، می‌توانید از نرم‌کننده، ماسک مو، روغن مو و... استفاده کنید. این کار سبب می‌شود موهای شما کمتر گره بخورد. به همین دلیل شانه زدن موها راحت‌تر می‌شود.
  3. وقتی موهای شما نیمه‌خشک باشد، برای شانه‌کشی موهای خود باید از شانه دندانه درشت استفاده کنید. برای شانه‌کشی موها بهتر است ابتدا از قسمت پایین موها شروع کرده تا به سمت بالا برسید. هنگامی که موهای شما گره‌خورده، بهتر است شانه‌زنی را از ریشه مو شروع نکنید؛ زیرا این عمل سبب شکستگی و آسیب دیدن شدید تارهای موی شما خواهد شد.
  4. می‌توانید از شامپو بدون سولفات و حاوی مواد مرطوب‌کننده مانند گلیسیرین، نرم‌کننده و ماسک موهای با کیفیت برای از بین بردن خشکی، موخوره و تقویت مو استفاده کنید.
  5. بعد از خشک شدن کامل موها، اگر موهای شما وز است، توصیه می‌شود از ماسک مو، روغن و... استفاده کنید تا موها حالت گرفته و نرم و لطیف شوند.
  6. از بستن موهای خود هنگامی که کاملاً خشک نشده‌اند، خودداری کنید. چرا که موهای خیس بسیار شکننده هستند و بستن مو سبب می‌شود تارهای بشکنند.

بیشتر بخوانید؛ کابین دوش اتاق خواب

 

خشک کردن مو

 

خشک کردن با سشوار

اکثر خانم‌ها مخصوصاً خانم‌هایی که دارای موهای بلند هستند، پس از شستن موها به‌منظور خشک کردن، حالت دادن و صاف کردن مو، از سشوار استفاده می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن اهمیت داد نحوه درست استفاده از سشوار برای خشک کردن موهای شماست. چون اگر این کار به درستی انجام نگیرد، ممکن است به موهای شما آسیب وارد شود.

پیش از سشوار کشیدن مو بهتر است اجازه دهید موهای شما تا 75 درصد به‌صورت طبیعی خشک شود، سپس از سشوار برای خشک کردن کامل آن‌ها استفاده کنید. مدت‌زمان سشوار کشیدن مو به ضخامت تار مو، حجم موها، بلندی مو و... بستگی دارد که این عوامل باعث تفاوت در مدت‌زمان سشوار کشی در افراد مختلف می‌شود.

 

کابین دوش شیشه ای

 

توصیه‌ هایی برای خشک کردن مو بعد از حمام کردن با استفاده از سشوار

  • تنظیم درجه حرارت سشوار

ابتدا باید درجه حرارت سشوار را تنظیم کنید. زیرا گرمای زیاد برای تارهای مو مناسب نیست و ممکن است باعث شود موها آسیب ببینند و درنتیجه سبب موخوره، ریزش و شکستگی مو شود. برای خشک کردن مو بهتر است از باد خنک سشوار استفاده شود.

 

  • عدم شانه زدن موی خیس

نباید در هنگام سشوار کشیدن مو آن‌ها را شانه کنید. نکته مهم اینجاست که موی خیس بسیار شکننده است و ممکن است در اثر شانه زدن آسیب ببیند. همچنین شستشوی مو با آب داغ سبب تضعیف ریشه مو می‌شود. اگر می‌خواهید موهای شما آسیب نبیند، بهتر است موهای خود را بعد از خشک کردن، شانه کنید. روش خشک کردن مو به فصل سال و دمای هوا بستگی دارد. بدین معنی که در فصل تابستان می‌توان پس از گرفتن نم مو به‌صورت طبیعی موها را خشک کرد.

برای خشک کردن موهای بلند می‌توان تا زمان خشک شدن کامل مو آن‌ها را به‌صورت شل بافت. در فصل زمستان که هوا سرد است، بهتر است برای خشک کردن مو از روش طبیعی استفاده نشود و از سشوار استفاده کنید. اگر تمایلی به استفاده از سشوار ندارید، در فصل سرد سال بهترین روش برای خشک کردن مو استفاده از کلاه مخصوص یا حوله است که تا پایان خشک شدن مو باید آن را روی موهای خود باقی بگذارید.

 

سشوار کردن بعد حمام

 

  • فاصله سشوار از مو

هنگام سشوار کشی اگر سشوار بیش‌ازحد به مو نزدیک باشد، حرارت ناشی از سشوار باعث سوختن و پوسیدگی تارهای مو می‌شود. از طرفی اگر فاصله نیز از حد مشخصی بیشتر باشد، سشوار تأثیری در خشک کردن مو ندارد. برای خشک کردن مو بهتر است سشوار در فاصله 30 سانتی‌متری از مو قرار داشته باشد و برای خشک کردن فقط از باد سشوار استفاده کنید.

 

  • نحوه تغییر جهت سشوار

زمانی که پایین مو مقداری خشک شد، باید سشوار را به‌گونه‌ای بگیرید که دهانه سشوار رو به سمت پایین باشد. سپس خشک کردن موها را از بالا شروع کنید تا به پایین مو برسید. برای کل مو این عمل را تکرار کنید تا موهای شما به‌طور کامل خشک شوند. سعی کنید سشوار را به‌صورت مداوم جابجا کنید تا به‌صورت دائم باد سشوار به یک نقطه از موها نرسد. زیرا این عمل باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود.

 

  • نحوه استفاده از انواع روغن مو

گرما سبب آسیب رساندن به موهای شما می‌شود. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب استفاده از روغن آرگان، روغن نارگیل، ماسک مو و... است. جهت استفاده از روغن بهتر است چند قطره از آن را کف دست ریخته سپس دست‌ها را به هم مالیده تا روغن در سطح دست پخش شود. دست‌های آغشته به روغن را از بالای مو (به جز ریشه مو) تا پایین آن بکشید. این عمل را برای همه قسمت موهای خود تکرار کنید تا کاملاً لطیف شوند.

بهتر است مقدار روغنی که به نوک مو می‌زنید بیشتر باشد؛ زیرا احتمال آسیب دیدن در اثر گرما در نوک مو بیشتر است. برخی از روغن‌ها برای استفاده در کف سر یا ریشه مو مناسب هستند، برای استفاده از آن‌ها حتماً با پزشک مشورت کنید.

 بیشتر بخوانید؛ نکات استحمام صحیح

 

  • نحوه محافظت از مو در برابر حرارت

اگر بعد از خشک کردن مو می‌خواهید موهای شما حالت بگیرد، پس از خشک کردن مو بهتر است ماسک مو یا نرم‌کننده بزنید که بتوانید به‌راحتی موهای خود را شانه کرده و از ریزش و آسیب مو جلوگیری کنید. این کار سبب می‌شود علاوه بر محافظت از مو، ظاهر مو زیباتر، براق‌تر و لطیف ‌شود.

 

در این مقاله شما را با روش‌های خشک کردن مو شامل خشک کردن طبیعی و سشوار کشیدن آشنا کردیم. برای خشک کردن مو بهتر است از دستورالعمل‌های ذکر شده پیروی کنید و نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، توصیه‌هایی برای خشک کردن مو بعد از حمام کردن، نحوه صحیح نم‌گیری و سشوار کشیدن مناسب مو برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مو است. با استفاده از محصولات با کیفیت و مناسب، می‌توان سلامت موهای خود را در بلندمدت تضمین کرد.

 

 

کابین دوش حمام

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس