بهترین ایده‌های نوسازی حمام

بهترین ایده‌های نوسازی حمام

 

حمام بخش بسیار مهمی از خانه است که با دوش گرفتن در آن پس از یک روز خسته‌کننده می‌توان انرژی خود را بازیابی کرد. اما به دلایل متعددی مانند افزایش جمعیت و کاهش مساحت کلی آپارتمان‌های شهری، ابعاد حمام‌ها کاهش‌یافته و در موارد بسیاری با سرویس بهداشتی ادغام‌شده است.

بااین‌حال، اهمیت بهداشت و کاربرد حمام هرگز کاهش نمی‌یابد و استفاده از یک حمام شیک، مدرن و کاملاً لوکس در اختیار صاحبان کوچک‌ترین واحدهای مسکونی نیز امکان‌پذیر است.

در این مطلب به بررسی چندین ایده نوسازی حمام می‌پردازیم و از میان بهترین‌ها، گزینه‌های محبوب را به شما معرفی می‌کنیم. شرکت کابین دوش لاریس با بیش از 14 سال سابقه در تولید، عرضه و اجرای انواع دوش حمام، دور دوشی، پارتیشن شیشه‌ای و زیر دوشی‌های باکیفیت، همواره آماده ارائه خدمات تضمینی به شما عزیزان است.

 

نکات مهم نوسازی حمام

نوسازی حمام شامل موارد متعددی می‌شود که ‌ظاهر و بهداشت کار را در برمی‌گیرد. در بسیاری از حمام‌ها به دلیل عمر زیاد کاشی‌ها و سرامیک کف، محیط حمام کاملاً مستعد رشد کپک و فعالیت باکتری‌ها می‌شود. بنابراین، تعویض پوشش دیوارها و کف الزامی است. شما می‌توانید از سنگ یا سرامیک‌های طرح دار به‌عنوان جایگزین استفاده کنید. یکی از جالب‌ترین و مدرن‌ترین ایده‌های نوسازی حمام، استفاده از حمام‌های شیشه‌ای است.

معمولاً شیر آب و دوش در طولانی‌مدت رسوب می‌گیرند و یا دچار پوسیدگی می‌شوند. بنابراین، نیاز است بعد از مدتی رسوب داخل آن‌ها را برطرف کرده یا اقدام به تعویض آن‌ها با شیر آب و دوش جدید کنیم. انتخاب شیرآلات با رنگ‌های طلایی، مسی یا نقره‌ای می‌تواند در جلوه لوکس‌تر و مدرن‌تر فضای حمام مؤثر باشد.

درباره تمیز کردن کابین دوش حمام بیشتر بخوانید.

 

نصب کابین دوش حمام

 

ایده‌های نوسازی حمام

بهترین و جذاب‌ترین ایده‌های نوسازی حمام را برای شما شرح می‌دهیم:

حمام شیشه‌ای یک ایده لوکس

استفاده از پرده‌های حمام مدت‌ها است که از مد افتاده است و حمام‌های شیشه‌ای به‌جایگزین‌هایی بسیار عالی برای آن‌ها تبدیل‌شده‌اند. این به شما اجازه می‌دهد تا به‌جای ایجاد یک دیوار قطور برای تفکیک فضا، از یک دیوار شیشه‌ای چند میلی‌متری بهره بگیرید.

دور دوشی‌هایی با مدل‌های گرد، مربع، مستطیل و چندضلعی به شما اجازه می‌دهند با توجه به فضای در دست و سلیقه خود به طراحی اجزای یک حمام یا کابین دوش جدا از سرویس بهداشتی بپردازید. با کابین دوش گوشه‌ای در فضا صرفه‌جویی می‌شود و استفاده از شیشه در تمام مدل‌ها به بزرگ‌تر دیده شدن فضای حمام کمک می‌کند.

 

حمام لوکس

 

تنوع در شیشه حمام

از دیوارهای شیشه‌ای کابین دوش حمام نور عبور می‌کند و به لامپ‌های ضد آب و جداگانه برای قسمت دوش نیازی نیست. شیشه‌های قابل‌نصب در دور دوشی کابین دوش دارای انواع مختلفی هستند. شما می‌توانید از شیشه‌های ساده سکوریت به‌منظور بهره‌گیری از ایمنی و استحکام بالای آن‌ها استفاده کنید. نور به‌راحتی از این شیشه‌ها عبور کرده و فضایی عالی برای دوش گرفتن شما ایجاد می‌کند.

شیشه‌های مات و بارانی دو نوع شیشه دیگر هستند که جلوی دید را کاملاً گرفته و محیطی کاملاً خصوصی و راحت را برای دوش گرفتن به وجود می‌آورند. نور هنوز هم از این دیواره‌های شیشه‌ای عبور می‌کند. شیشه‌های رنگی نیز ازجمله انواع پرطرفدار هستند که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های آبی، سفید، خاکستری، سبز، صورتی و... تولید و عرضه می‌شوند.

 

تلالو نور در فضای حمام

ازجمله جالب‌ترین ایده‌های نوسازی حمام، اضافه کردن یک پنجره یا نورگیر به ساختار حمام است. وجود یک پنجره کوچک یا متوسط در حمام می‌تواند زیبایی چند برابری به حمام شما بدهد. نور تمام فضا را در برمی‌گیرد و حسی خارق‌العاده از دوش گرفتن زیر نور طبیعی را در شما خلق می‌کند. این همچنین می‌تواند یک نورگیر کوچک باشد که سقف حمام شما را به آسمان وصل می‌کند.

 

حمام به سبک روستایی

برای داشتن یک حمام زیبا نیاز به تجهیزات فراوان و عجیب غریب نیست. شما می‌توانید کف حمام خود را سیمان کنید و با قرار دادن یک نردبان چوبی برای نگهداری حوله‌های خود و چند گلدان،  فضایی دلنشین ایجاد کنید.

 

ادغام وان و کابین حمام

در بسیاری از خانه‌ها حمام آن‌قدر بزرگ نیست که بتوان وان و دوش حمام را به‌صورت دو فضای مجزا ساخت. به‌این‌ترتیب، بسیاری از ادغام این دو استفاده می‌کنند و با قرار دادن وان درون یک کابین دوش، فضایی بی‌نظیر در حمام خود ایجاد می‌کنند. کف این کابین دوش یک وان قرار می‌گیرد که توسط دور دوشی‌های شیشه‌ای محاصره‌شده است.

 

استفاده از شمع در حمام

شمع‌های کوچک و بزرگ را به نحوی انتخاب کنید که با دیوارها و فضای داخلی حمام شما همخوانی داشته باشند. به این ترتیب می‌توانید فضایی جدید و با جریان انرژی مثبت آن هم با کمترین هزینه در حمام خود داشته باشید.

 

ایده حمام لاکچری

 

تلفیق کابین دوش حمام با سونای خانگی

یک سونای خانگی می‌تواند برای بسیاری، جالب و کاربردی باشد. کابین‌های دوش حمام قابلیت تبدیل‌شدن به سونا را نیز دارند. می‌توان از آن‌ها به‌منظور دوش گرفتن استفاده کرد و در زمان بسیار کوتاه و با محبوس کردن بخارآب درون فضای کابین به یک سونای بخار تبدیل می‌شوند. درنهایت با استفاده از پنجره کوچکی که در بالای شیشه کابین قرار دارد می‌توانید اقدام به تخلیه بخار کابین و بازگرداندن آن به حالت حمام کنید.

 

کابین حمام با ترکیبی از فلز، شیشه و سرامیک

کابین‌های دوش حمام به دودسته فریم دار و فریم لس (Frame less) تقسیم می‌شوند. انواع فریم دار از شیشه‌هایی قرارگرفته در قاب آلومینیومی ساخته‌شده‌اند. این می‌تواند تلفیق جالبی از شیشه و فلز ایجاد کند که در کنار زیر دوشی سرامیکی نمایی بسیار جالب از آن خلق می‌شود.

زیر دوشی‌ با توجه مدل کابین مدنظر شما انتخاب می‌شوند و ابعاد دور دوشی و کابین با توجه به‌ اندازه و کاملاً هماهنگ با آن انتخاب می‌شوند. البته زیر دوشی‌های سرامیکی به دلیل محبوبیت زیاد گران‌تر هستند و می‌توان جنس‌هایی مانند آکریلیک و پلاستیک ساخته‌شده از ورقه‌های پلیمری ABS با روکشی از جنس آکریلیک را نیز به‌عنوان گزینه‌ها جایگزین در نظر داشت. ساختار زیر دوشی‌ها بسیار محکم، ضدضربه و ضد خش است و نظافت آن‌ها به‌صرف زمان زیادی نیاز دارد.

 

دوش‌های بدون کابین

شما می‌توانید در حمام خود یک دوش بدون کابین داشته باشید. البته این‌گونه دوش‌ها موجب کاهش حریم خصوصی و پاشیده شدن آب به تمام محیط حمام یا سرویس بهداشتی شما می‌شود که دردسر نیاز به نظافت و امکان ایجاد لکه بعد از حمام بر روی سرامیک‌ها را افزایش می‌دهد.

بااین‌حال، ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیر دوشی‌ها شیب مناسب و ضد آب بودن آن‌ها است که مانع از تجمع آب و سرازیر شدن آن به بیرون از فضای دوش می‌شود. این زیر دوشی‌ها برخلاف سرامیک‌های معمولی حمام به دلیل پایه ضد آب مواد به‌کاررفته در ساخت آن‌ها امکان به‌جا ماندن لک‌های ناشی از رسوب آب را کاهش می‌دهند.

 

به حمام خود یک چراغ آویز شیک اضافه کنید

با استفاده از یک لوستر، ظاهری روشن و دلنشین به حمام ببخشید. البته این نوع ایده و طراحی برای حمام‌هایی مناسب است که دارای سقفی بلند هستند. یک آویز زیبا مانند لوستر باعث می‌شود توجه افراد به سقف بلند حمام  بیشتر جلب شود و سبب بزرگ‌تر نشان دادن حمام نیز می‌شود.

 

نوسازی حمام

 

کاشی‌ های مرمر و شطرنجی

کاشی‌های مرمر همواره در میان ‌برترین گزینه‌های دکوراسیون خانه قرارگرفته‌اند. استفاده از زیبایی بی‌انتهای سنگ‌های مرمر با رگه‌های سبز، طلایی یا نقره‌ای و تلفیق آن با کابین‌های تماماً شیشه‌ای می‌تواند یک حمام لوکس و مدرن را به وجود بیاورد.

شما می‌توانید با استفاده از کاشی‌های شطرنجی که به آن کاشی‌های وینیل نیز گفته می‌شود، ترکیبی ارزان قیمت و در عین حال با دوام و با عمری طولانی، به حمام خود تنوع ببخشید. اگر علاقه‌مندید که سایز مربع‌های طرح شطرنجی، سایزی کوچک داشته باشد، از سایز چهار اینچ استفاده کنید. اگر مربع‌های بزرگ مورد پسند شماست، می‌توانید از سایز دوازده اینچ استفاده کنید. با این سبک از طراحی، نقشی دو رنگ و بسیار دلنشین در دیوارهای حمام ایجاد می‌کنید.

 

استفاده از چوب و سنگ در حمام

چوب و سنگ دو عنصر اصلی طبیعت هستند که می‌توانند به حمام یا سرویس بهداشتی شما حس بسیار آرامش بخشی بدهند. استفاده از روشویی سنگی و تزئینات چوبی یکی از ایده‌هایی است که در بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی از آن بهره گرفته می‌شود. این ترکیب همیشه موفق بوده است.

 

نوسازی حمام و نصب کابین دوش حمام

نوسازی حمام پروژه‌ای است که به تخصص و دانش کافی در زمینه کاشی‌کاری، لوله‌کشی و ... نیاز دارد. اگر می‌خواهید به‌تنهایی دست‌به‌کار شوید و اقدام به تعمیر و تعویض بخش‌های مختلف حمام خود کنید، باید بگوییم که امکان ایجاد خسارت وجود دارد. نصب و اجرای درست و دقیق کابین‌های دوش به نیروی متخصص نیاز دارد. نصب زیر دوشی‌ها معمولاً به انتخاب شما به‌صورت زیر کار در هنگام کاشی‌کاری و هم‌سطح با آن‌ها یا روکار در مرحله بعد از کاشی‌کاری انجام می‌شود.

 

کابین دوش

 

 لازم به ذکر است که باوجود دوام بسیار بالای زیر دوشی‌ها، در صورت عدم نظافت منظم امکان نیاز به تعمیر و رشد کپک و سوسک در فضای زیر آن وجود دارد. در این مواقع نیز تنها باوجود یک متخصص می‌توانید برای تعمیر زیر دوشی اقدام کنید. نصب درست شیشه‌های دور دوشی نیز نیازمند دقت و ظرافت است تا از امکان نشت بخارآب جلوگیری به عمل بیاید.

مزایا کابین دوش شیشه ای

 

نوسازی حمام به یک طراحی جذاب با تلفیقی از عناصر مختلف نیاز دارد و می‌تواند کاری دشوار و تخصصی نیز به شمار بیاید. در حال حاضر، جدیدترین و کاربردی‌ترین انواع حمام، کابین‌ شیشه‌ای دوش حمام هستند که امکان خرید آن‌ها در ابعاد استاندارد متناسب با نوع آن‌ها وجود دارد. این می‌تواند مربعی 90*90 سانتیمتر یا 100*100 سانتیمتر، مستطیلی 120*80 سانتیمتر یا 120*90 سانتیمتر و یا گرد در ابعاد 90*90 سانتیمتر باشد.

شما همچنین می‌توانید کابین و پارتیشین حمام را در ابعاد و اندازه موردنظر خود سفارش داده و در کمتر از 1 روز دریافت کنید. شرکت لاریس تولیدکننده، عرضه‌کننده و مجری کابین دوش حمام، ازجمله بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه است. این شرکت با بهره‌گیری از متخصصین باتجربه و مرغوب‌ترین محصولات، تجربه‌ای عالی از خرید کابین دوش را برای شما عزیزان ایجاد می‌کند.

 

شرکت کابین دوش

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس